.

Mamselamsen

måndag, juli 25, 2005

Kärlek?

Kärlek?
Kärlek?,
originally uploaded by Mamselamsen.
Det är det här som gör att jag älskar vardagar. Man går upp som en zombi... stapplar in till datorn (den sätts på före kaffet)... och så hittar man det här. (Fram med förstoringsglas och försök att läsa på lappen! Det är rart i alla fall.)Jag menar, då är liksom hela dagen bara så himla bra redan från början. Hurra, det är måndag!

Sen finns det ju ett och annat man kan läsa ut av bilden. Här kärringar... ja Ni vet vilka jag menar. Bildanalys kanske? Lappar, lappar, lappar! Alla mina "Kom ihåg lappar". Klocka och annat "lull-lull". Ja, jag började klä av mig redan vid datorn. Skrivunderlägg? Koskinnet på väggen? Kanske en av Gaggas kor? Skrivbordet? Inköpt hos "Björns antikhandel", Nybro. För ett MYCKET bra pris.(Kompis)

För att återgå till det jag egentligen ville ha sagt. Jag är ofta inne och läser på Myrans myller,(när ska jag lära mig att göra länkar?) och hon är ju nykär. Ville bara berätta för henne: "Det behöver inte gå över. Men det krävs hårt arbete (dressyr av karln :) för att det ska funka.

Så nu när min dag började så här strålande, ska jag minsann laga nått riktigt gott till min "lille Hummer" idag. Förarbetet är redan gjort. "Vitlök- och olivfyllt kalkonbröst" (Nääää... det blir INGA foton!)

*dansar ut på terassen, för att ta dagens första cig*

Iklädd leopardmönstrade MORGONROCKEN och de SKITGRÅ tofflorna.

17 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Ingen vågar kommentera? Jag är iaf inte helt på det klara med vem som skrivit lappen... Snälla, berätta!

10:05 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Jag vet! Det är Mamselamsens egen älskling - Papselapsen! /Tina

10:13 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Ja du, ibland är de ganska så rara, våra darlings! :)

10:14 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Ja, jag har iofs misstänkt detta, men jag kan inte tyda namnunderskriften. Det vore ju inte helt otänkbart att Mamselamsen skulle skriva en god morgon-lapp till sig själv... eller?

10:15 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

sabina! Min man förståssss!!!

10:19 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

mette! Fram med förstoringsglaset!

10:20 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag kan berätta, att det fanns en lapp till! På kaffebryggaren. *ler som den blyga viol jag är*

10:29 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Wow alltså! Din snubbe är ju nästan lika underbar som min! ;P

10:53 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

sabina! Jag veeet!

10:55 fm  
Blogger The Female Dinousaur tycker...

Åh, tänk om min raring kunde vara lite romantisk någongång... *suckar avundsjukt*

12:34 em  
Anonymous Anonym tycker...

Ååå...kunde ju inte låta bli...

När du ska göra en länk klickar du på fliken 'Edit HTML', markera det ord du vill sätta en länk på.
Sen ser du ovanför din text att det finns ett b och ett i, efter i:et finns det en liten jordglob med en länk över, håller du musen över den står det 'insert link', klicka på den.

Det dyker då upp en liten ruta, i den skriver du vart du vill att länken ska gå. Tryck ok!

Det kommer att se ut så här:
(<)a href="www.dinlänk.com"(>) länken(<)/a(>)

För att länken ska öppnas i ett nytt fönster ska det se ut så här:
(<)a href="www.dinlänk.com"(>) länken(<)/a(>)

Du lägger alltså till target="blank"

OBS! alla () ska bort, var tvungen att skriva så för att länktexten skulle skrivas ut, annars hade det blivit så här: länken

Taadaam...färdigt!!

1:08 em  
Blogger Gagga tycker...

Jaså var det ett koskinn. Trodde du hade spikat upp morgonrocken.

4:02 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

gagga! Nej, för tusan... den hade jag ju på mig. *skrattar*

helene! Jag ska nog sätta mig med detta ikväll. För så här kan det ju inte fortsätta.

4:13 em  
Blogger Gagga tycker...

Nu äntligen lyckades jag förstora upp bilden. Ser tydligt att det står "älskling" på mellersta raden. Det räcker väl!
Förresten, det kanske står :
Släng ut datorn
älskling
Papselapsen

8:59 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ja, det skulle man kunna tro. Men just för tillfället har min make, köpt sig ett nytt TV-spel. Nått med Tarzan...ålder +3 (sant) Och det är tydligen ganska klurigt. Så han sitter uppe och jag sitter nere och så träffas vi över en Chicago på terassen emellanåt.

9:06 em  
Anonymous Anonym tycker...

Lycka till!! Även med Chicago'n, vem vinner??

11:00 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag förståss! *ljuger så tungan blir alldeles svart*

11:26 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka