.

Mamselamsen

lördag, juli 23, 2005

Nu är det "färdigkokongat" och jag är jätteledsen.

Stackars, stackars Rasmussen. Han som hade chans till brons i "Gullrumperuschen". Den stackaren vurpade två gånger (Nää, det var inte alls kul.), fick punktering och var tvungen att byta cykel fyra gånger. Blir kanske bara sexa nu. Jag är så ledsen för hans skull!!

Mitt "kokongande" har även resulterat i ett häftigt illamående. (mette! Du har inte smittat mig.) Blöööörk...ett halvt kilo smågodis och en massa tårta är nog inte så himla bra för magen.

Nu ska jag vattna blommorna. Jag såg att min blomma bakom TV:n har säckat ihop. Den blomman, jag tror att det är en Kalla, är mitt index på att alla blommor behöver vatten. Säckar den, säckar snart alla.

Jag har fler index här i huset.

Jag har för ovana att alltid hänga min kläder över ryggen på en fåtölj i sovrummet. När den välter baklänges p.g.a. mängden kläder, är det dags att göra nått år saken.

När jag borstar tänderna med min elektiska Oral B och jag får börja att gno fram och tillbaka, är det dags att sätta den på laddning.

När jag, som nu, har både musarm, musrygg, musfingrar, musstuss, musben och musöron, är det dags att lämna datorn. Och det gör jag, NU!

11 Kommentarer:

Blogger Ilva tycker...

visste val att du skulle ma illa! sa gar det ha ha ja ja

6:12 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Empati?

7:12 em  
Blogger Ilva tycker...

na, snarare den egna erfarenheten av kokongande med godis..men lite empati kanner jag allt!

7:16 em  
Blogger The Female Dinousaur tycker...

Ut och gå med stavarna så går det över... :-)

7:44 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Det öööösregnar. Kan kanske gå 400 varv här inne.

8:23 em  
Blogger Lyckliga Grodan tycker...

cheer up mamselamsen, efter regn kommer sol. Du vet att du inte skulle uppskatta ditt liv till fullo om du inte sunkade ner dig helt med snabba sockerarter och tv-zappande emellanåt.
Imorgon kommer ditt vanliga liv att kännas oerhört hälsosamt och bra, och då glömmer du dagens botten.
Sagt med lång och bred och djup erfarenhet av myspys. Fast jag föredrar Bragokex och mjölk, till det blandgodis och helst en femmil på längdskidor.

10:57 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag har faktiskt gått lite med stavarna här inomhus. Men fastande jag inte i soffan, så var min mans ben ivägen. Nu står dom och väntar vid ytterdörren, för i morgon ska jag ut, vare sig det regnar eller inte. Så hörs jag inte av under dagen, så har jag förmodligen gått vilse.

11:05 em  
Blogger Mikusagi tycker...

Elektrisk tandborste? Ja, det är ju jättebra för miljön. Inte.

12:59 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

mikusagi. Nej... men för tänderna.

2:21 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Men härretjistanes - hur göööör du? Står din mans ben och väntar på dig vid ytterdörren? Hur fick du dom till det?

7:19 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

*fnissar* Jag kan få till det jag.

9:13 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka