.

Mamselamsen

onsdag, juli 20, 2005

Jag har blivit "hjärntvättad"!!!!! Uppdaterad.

Jädrans Bloggblad!! Hade jag varit kapabel att göra hennes namn till länk, hade jag gjort det, så alla kan få se vilken "hjärntvätt" hon egentligen håller på med. Jag har läst hennes blogg i några veckor nu och gissa vad hon fått mig till? Hon har "hjärntvättat" mig så till den grad att jag idag har inhandlat..... jag vågar knappt skriva det.... jag skriver det smått så ingen ser.... gåstavar!

Jag vet inte hur det gick till, men när jag körde hem efter att ha burit en sjuhelsikes massa böcker, hade jag ett par gåstavar av märket Access i baksätet. Visserligen är det coola fartränder på dom. Men i alla fall! Dom hade tyvärr inga i guld.... men jag kan ju alltid spraya dom.

Ja, så kan det gå i "bloggerivärlden".


Uppdaterad 18.23
Min man var tvungen att testa mina stavar. Han gick runt, runt, runt i huset. Därefter fortsatte han på framsidan av huset (där vi har vår pyttelilla plätt) Han mätte omkretsen av denna lilla teg och räknade ut att det var 25 meter. Han tyckte att jag kunde gå 200 varv där, så hade jag klarat av mina 5 km. Jag undrar vad han egentligen menade med det?

19 Kommentarer:

Blogger Batbut tycker...

Vad ska detta sluta? Nästa blir Birkenstock...*s*. Kanske när de kommer i en lackmodell

11:53 fm  
Blogger anna tycker...

*skratt* du som var på så god väh med din brandmammafys...men det här kanske passar dig bättre? du får komma in till mig på stadium så kan man väl ordna dem lite guldiga ;)

11:57 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

batbut! En hemlis!! Jag har ett par Birkenstock... längst in i garderoben. *viskar*

anna! Om jag trär på skivor från hantlarna, kan man inte få lite brandmannafys då?

12:05 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Nää, inte du också. Har du också varit och läst på hennes blogg? Ska vi stämma henne? =)

12:34 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Å,var det bara det??? Jag trodde du varit inne idag och trodde att jag blivit helt knäpp... för det är jag inte. Bara halvt... Däremot har visst bildprogrammet fått ett frivarv.

Men GUUUUU' va' härligt att kunna påverka! Och så säger dom att bloggarna inte alls kan påverka i samhället!

Själv har jag gått och grunnat på att åka in till storstan och se om det finns nåt guldskimrande som väntar på mig... hm...

12:38 em  
Blogger anna tycker...

oh yes, helt klart....men det får ju bli 25kiloshantlarna då....;)

12:54 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Förresten - är det aftonbladets löften om kilominskning du blivit inspirerad av, eller är det förhoppningar om STIM-pengar?

12:54 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

bloggblad! Både och. Viktnedgång och STIM-pengar är ju aldrig fel. Men främsta orsaken är att jag börjat få lite ont i ryggen igen. Har förmodligen suttit alldeles för mycket här.

Så en repa runt bygden runt midnatt när alla sover, ska nog göra susen på mina "bloggmuskler" =)

1:00 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

anna! Med 25 kilo på mina stavar, kommer jag nog inte ens utanför dörren.

1:02 em  
Anonymous Anonym tycker...

Grattis till stavarna =)
De gör nog susen på Midnatts promenaderna!!

1:26 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

mette! Jag tror hon "tjuväter" =D

1:53 em  
Blogger maruschka tycker...

Guld?...skulle dom inte vara i LACKL nu?...*s*

2:10 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Äsch, äter man fort fastnar inte kalorierna. Men går man fort håller dom sig kvar.
Och så har jag sett en hel lista på när kalorier inte räknas... den går jag efter. Alltså går och hämtar och läser då och då och tröstar mig med.

2:20 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

maruschka! Jag tar handtagen i svart glänsande lack. Specialbeställer dom av Gunde Svan.

2:21 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

bloggblad! När räknas dom inte?

2:48 em  
Blogger PGW tycker...

Det går alldeles utmärkt att använda gåstavar som stöttor till växter i trädgården. Jag lovar. Guldfärgade stöttor till en snygg klängväxt kommer att bli väldigt snyggt!

5:50 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Tänkte inte på det. *skrattar*

6:22 em  
Anonymous Anonym tycker...

Fråga LillBabs eller Nanne Grönwall var de köper sina högklackade gympaskor och spraya dem i guld så är skogsutrustningen komplett *ler*

Fanny Frine är toppen, men jag gillar ju hennes mormor också med midjeväskan och allt annat kul i guld, hon är en cool tant!

8:48 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag har joggingskor/sneakers i GULD!!!

10:01 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka