.

Mamselamsen

söndag, juli 17, 2005

Hur länge måste man vänta?

Vi har haft varmt och soligt väder över Sverige i ett par veckor. Alla... nästan alla... inklusive mig själv, gjorde inget annat än klagade över hettan. Nu har solen varit borta i ett par dagar och det regnar. Frågan är hur länge ska man vänta innan man får börja klaga på regnet och avsaknaden av sol? Jag har ingen aning, men jag kastar mig utan skyddsnät rakt ut, med risk för att få på skallen.

"Det var helsike vad det regnar och är kallt!" *hukar mig och tar skydd från alla ruttna tomater som snart kommer flygande*


Uppdaterad 12.34
Nu skiner solen. "Himmel, vad gräsligt varmt det är!" =-D


Uppdaterad 13.44
Nu regnar det. F..n också! =-D


Uppdaterad 14.53
Nu skiner solen igen. "Nu är det så förb...t varmt igen!" =-D


Uppdaterad 16.24
Öööösregn! Ska jag vara ärlig, är det ganska skönt.

Nu kan jag inte sitta här längre....Tour de France är ju snart slut för idag. Måste kolla om jag ska få se nån lite bar rumpa idag då. *ler lite*

12 Kommentarer:

Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ville bara kolla reaktionerna. *fnissar*

11:49 fm  
Blogger Bloggblad tycker...

Mannaminnet lär ska vara 1½ år när det gäller väder... men jag tror det rör sig om en halv dag eller så. För det är otroligt hur fort gnället om värmen eller regnet hörs. Gräsmattan hinner knappt bli blöt förrän gnället är igång.

Men nog spanar jag bort över min bergskam (obs! bara 90 m högt berg) om inte det ska klarna upp snart så jag kan lägga mig under äppelträdet...

12:22 em  
Blogger anna tycker...

jag håller med mette, här har kommit tre droppar och en åskknall, och nu är det bara mulet och trist och blåsigt....nu får det bestämma sig!!!

6:33 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ja men här då! Är det här som vi haft här idag s.k. växlande molnighet. Fast just nu är det bara regn. Känns lite skönt att kunna vara inomhus med gott samvete.

7:01 em  
Blogger Helena tycker...

I Sthlm har det varit soligt, regnat tunga droppar, varit soligt och varmt, brakåskat, haglat och nu är det ganska hyfsat igen. Konstigt.

Förresten! Härligt med en cykeltittande bloggtjej till! =)

(http://hoshelena.blogsome.com)

8:09 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Jag tycker om att du har en flexibel syn på vädret!

8:39 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

helena! Jag undrar om vi tittar av samma anledning. Du får gå en bit ner bland min bloggar så får du reda på varför jaf tittar. =)

9:27 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

bloggblad! Jag veeeet!

9:28 em  
Anonymous Anonym tycker...

Här har vi uppfunnit något nytt - torråskan. Solen skiner, det smäller och dundrar ordentligt utan en droppe regn. Precis så har vädret tett sig idag.

10:05 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Torrhosta har jag hört talas om... men detta var nått nytt. Intressant! *gnider mig lite på hakan och funderar*

10:19 em  
Blogger Helena tycker...

Ehh.... nä, vi tittar nog inte på TDF av riktigt samma anledning. =) Hehe... Fast jag tycker nog inte att de är så snygga.

4:22 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

helena! Kolla "häckarna"!!!!

9:41 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka