.

Mamselamsen

lördag, juli 16, 2005

Jag har hittat meningen med livet.

Meningen med livet.
Meningen med livet.,
originally uploaded by Mamselamsen.
Ja, jag är nog beredd att hålla med om att livets mening finns hos Teknik magasinet , (Det står på första sidan. Förstora bilden för bevis.) för jag är helt övertygad om att någonstans mellan dessa pärmar kan man hitta både tro, hopp och kärlek.

Detta häfte, fast egentligen är det som en liten pocketbok, har så himla mycket "bra-ha-saker" så jag blir alldeles konfys. Vad sägs om, ENT ET-880, IDE UDMA 133 Kabel, Geomag, "Shocking pen" eller "Fet gris i kylen". Så mycket saker så jag känner mig som Jessica när hon var fyra år och utbrast: "Jag vill ha det....vá är det?

Fast jag hittade två riktigt användbara prylar. "Space reptil", en plastkrokodil som går till attack i 0,5 km/h och en "Airzooka", som skjuter luftkanonkulor 10 meter. Vad jag skulle ha det till? Använda mot "brödkillen" här på gatan, så klart. Så fort han börjar tuta med bilen halv fem på morgonen, ska jag rusa ut och "tussa" krokodilen på honom och själv ska jag stå bakom häcken och skjuta luftkanonkulor. Bara tanken gör mig på ett alldeles stålande humör.

Så... Ja, livets mening finns helt klart i detta häfte.

5 Kommentarer:

Blogger Theron o familj tycker...

Jag kan tänka mig den där krokodilen som går till attack. kan vara bra att ha med sig på stranden..

10:01 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Skaffa Teknik magasinets häfte. Har du inte fått de på posten? Jag trodde alla fick.

10:10 fm  
Blogger Ilva tycker...

Teknik Magasinet ar precis sant som min bror maste lasa! Och han ar den perfekta kunden, jag minns att han borjade redan nar vi var sma med kataloger av denna typ...men jag tror att de stimulerar kreativiteten for han hittar en losning pa alla problem precis som du gjort med ditt grannproblem!

10:47 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ja, i detta häfte kan man hitta lösningenpå ALLT!!
Liktornar... jag tror det var på sidan 43.
Utan pengar? Sidan 67-73
Husbock? Sidan 7, längst ner.
Olycklig kärlek? Sidan 382.

Jag är inte helt säker på detta, men värt ett försök.

11:06 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Ungar är härliga! ;-)

Själv har jag snott ett uttryck från systerdottern efter hon hade varit på besök och lekt med I:s alla leksaker.

När hon var tvungen att gå hem slängde hon sej på hallgolvet och vrålade:

- Jag vill ha, jag vill ha, jag vill ha....

- vad vill du ha? undrade hennes ömma moder.

- Jag vet inte. Jag vill bara ha...

Sådär känner jag mej ganska ofta faktiskt. ;-)

12:07 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka