.

Mamselamsen

torsdag, juli 14, 2005

Dagens "stänkare".

Jag tror att Karl Marx´s teori om "kapitalkvotens fallande tendens" är super. Och tror tyvärr att den så småningom kommer att slå in. Kom igen tjejer och killar och ge mig mothugg!!!

Ja, jag gillar Marx som sociolog och vetenskapsman i boken "Das Kapital". Men gillar honom inte alls när han och Engels tar parti i boken "Det kommunistiska manifestet"

Nä... jag tänker inte dra långa "haranger" om vad "kapitalkvotens fallande tendens" är för något. Gå och slå upp det någonstans och sen tyck. =)

13 Kommentarer:

Blogger Ilva tycker...

Ha tanker fraga min man som ar marxist! fast han ar inte har idag sa jag far val googla, kommer strax tillbaka!

7:02 fm  
Blogger Ilva tycker...

Fast redan i Das Kapital sa tar han ju parti for vad han senare konkretiserar med Engels sa om du gillar den ena sa kan du ju inte riktigt ta avstand fran den andra.

7:16 fm  
Blogger Ilva tycker...

Hittar inte de termerna pa svensk men liknande pa engelska och ar det det jag tror sa tror jag ocksa att det ar en logisk konsekvens och att vi redan sett exempel pa det.
blev lite mycket inlagg nu skall jag vara tyst.

7:18 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Jag vet ingenting om det här .... men det var värst vad du är morgonpigg idag! Det måste vara glädjen över att det varma vädret håller på att ta slut ;))!? /Tina

7:34 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag gillar att han beskriver kapitalismen på ett sånt himla bra sätt.... och vad han tror kommer att hända med den.

8:05 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ja, jag var uppe tidigt idag...ska blogga om varför, lite senare.

8:05 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

ilva! Du behöve rinte alls vara tyst... du vet, många kommeaterer = jag finns =-D

8:06 fm  
Blogger Ilva tycker...

ok vad gor jag inte for att fa dig att kanna dig glad och ANNU mer levande!!!

8:15 fm  
Blogger LipglossHeaven tycker...

*snarlar ljudligt* Vad du e interlektell!!!! *ler*

8:21 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Tack min Dufva!!! Jag gör vad jag kan.... även om jag mest känner mig som en jättebluff, när jag drar upp saker jag pluggade för ganska många år sen. *fnissar*

8:39 fm  
Blogger Ilva tycker...

Jamen asikterna har du ju kvar! Verkar det som! Lyssnade du pa sommarprogrammet? Apropa asikter...

8:49 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Nix...har inte tagit mig tid. Men i eftermiddag, när vi kommer tillbaka från Kalmar ska jag göra det.

9:03 fm  
Blogger The Female Dinousaur tycker...

Håller mig utanför sånt som jag är totalt okunnig om. :-)

3:21 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka