.

Mamselamsen

onsdag, juli 13, 2005

Det finns så mycket fula ord.

Och då menar jag inte "dirty words", utan fula ord.... riktigt fula! Finns det ett fulare ord än KNÄ? Säger man det många gånger efter varandra, så hör man det. Pedal är ingen vidare kombination av bokstäver heller. Navel! Naaaaavel.... nä, fy! Dock är det ordet ganska gulligt på engelska ..."bellybutton". Smaka på ordet...visst blir man glad?

Men mitt absoluta favoritord är "hippopotamus". Visserligen engelska, men det spelar ingen roll. Även om man inte förstår vad det betyder, känns det roligt i munnen. Speciellt med en riktigt brittisk accent.

Tror Ni att jag behöver börja arbeta snart? Eller är det värmen som fått hjärnan att närma sig kokpunkten, när sådana här tankar dyker upp. =-)

Ebba vom Sydow vs Mamselamsen. (Ja, du är tagen till nåder idag.) Outfit just nu.
- Deodorant. Rexona 24 hour. Ja, det var väl allt. =-)


Uppdaterad 19.00
Hurra! Jag har en gräslig huvudvärk.... det måste vara åska på ingång.

7 Kommentarer:

Blogger Theron o familj tycker...

Mamselamsen! Kanske dags att söka lite svalka? bara ett litet gott råd så här i hettan. (Jo den kom hit idag också)

8:02 em  
Blogger Theron o familj tycker...

Mamselamsen! Jag igen, har det hänt ngt med din sida eller är det min dator det är fel på? Fick gå långt ner för att hitta din text och det står 0 kommentarer, trots att jag varit här tidigare.

8:10 em  
Anonymous Anonym tycker...

Det står 0 kommentarer för mig också. Men jag hoppas att det inte bara är värmen som orsakar dina tankegångar, Mamselamsen , för jag tänker ofta (nåja, ibland) på hur ord låter när man riktigt "lyssnar" på dem... Men så är jag också ganska konstig.

8:20 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag är inte alldeles övertygad om att svalka hjälper. *ler lite idiotiskt*

8:31 em  
Blogger anna tycker...

hippopotamus=flodhäst ju!!! gulligt båda tv, jag diggar flodhästar, de är softa som bara den ;)

men fötter är ett fult ord, precis som blåmärke...eller väckarklocka!!!

9:57 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag älskar det engelska ordet "toddler", jag tror att det betyder ett barn mellan spädbarnsåldern och si så där fyra år...

9:22 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ja, det var riktigt gulligt.

9:31 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka