.

Mamselamsen

måndag, juli 18, 2005

En valk går i graven och andra uppstår.

Jag stod och skalade potatis, då något slog mig. Förr, när jag bara använde papper och penna när jag skrev, bildades en valk på insidan av på mig, höger pekfingertopp (En s.k. skrivvalk). Den är borta nu! Däremot har jag fått lite läderartade fingertoppar.... i alla fall på pekfingrarna. Det måste väl ändå bero på att allt jag skriver nu för tiden, görs med hjälp av tangenterna på datorn.

Eller är jag helt ute och "seglar" i mitt konstiga inre... igen? =)

4 Kommentarer:

Blogger anna tycker...

ja, skulle jag bli blind nu så skulle jag inte käna ett dugg med pekfingrarna....och ja, där avslöjade jag mig, jag har i n t e rätt fingersättning....oh well!!! och du kan inte mena att du ahr läst harry potter redan? med så många blogginlägg?

4:21 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Nä....lugn.... inte den sista.

6:08 em  
Anonymous Anonym tycker...

Ett tips, köp en blyertspenna med suddgummitopp och anvädn den upp och ner istället för pekfingret *skrattar*

Det gör jag när naglarna är långa :)

8:50 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Bra tips!!! Mina gror som ogräs just nu.

9:39 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka