.

Mamselamsen

måndag, juli 18, 2005

"Mode-gurun" talar.

Det är lack som kommer!
Det är lack som kommer!,
originally uploaded by Mamselamsen.
Ebba, titta hit! Smålands mode-guru ska tala nu! Det må vara så att det är guld som är hett nu, men det är snart över. * snyftar lite* Hela…hela min kropp skriker LACK, LACK, LACK! Vi ska gå från att glittra till att blänka. Är man riktigt modig, kan man nog göra båda… samtidigt. Det tänker i alla fall jag göra, för jag släpper aldrig mina guldskor, guldväskor och guldbälten.

Väskan köpte jag i en second-hand affär i Göteborg, när jag var och hälsade på dotter och sambo, för två år sen. Vi gick alla tre in i affären och jag hittade omedelbart en ryggsäck i guld. Jag såg då att mina små ”barn” stilla drog sig mot entrédörren. När jag sen fick fatt i den svarta lackväskan (se bild), då gick dom!!!! Man kan ju bara undra, vad dom ville ha sagt med det. Förmodligen var dom kolossalt avundsjuka. Men ”först till kvarn”….

Så Ebba! LACK! Jag tror att du skulle vara het i ett par lackbyxor. Som en detalj, kan du ha en liten piska i handen (för att vifta bort alla flugor med förståss) =D

När jag kommer till LA, ska jag kolla in ”Victoria Secret” om det inte finns någon form av raff-set i detta blanka material. =)

Så, nu när jag har talat, drar jag mig tillbaka och väntar på att nya signaler ska invadera min kropp om nya ”cool stuff”. =-D

15 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Tur att du inte ligger på latsidan, även om Ebba gjort det på sista tiden! :) Någon ordning får det ju vara.

PS. Har lagt ut bild på fantastiska E nu. Just for you!

10:34 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag ilar!!

10:44 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Japp!.... så het är du! *ler*

11:24 fm  
Blogger Ilva tycker...

Gar det lika bra med svart latexkroppsstrumpa??

11:28 fm  
Blogger Batbut tycker...

om jag införskaffar svart iprengummi till dykardräkten och smörjer in den i olivolja, så glänser den som om den vore av lack. Gills det?

11:36 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Iiiiii..... Ja, helt klart. Smörj in den med lite olivolja så blir den lite blank.

11:37 fm  
Blogger Batbut tycker...

fasiken, jag slår på stort och raggar fram mina guldfärgade moonboots från 70 talet. Hur snygg blir jag inte då?

11:44 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

batbut! Jag tror du blir HEEET! *rofl*

12:07 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

polly! Förmodligen skulle han avlida av kramperna som skrattattacken framkallade.

12:11 em  
Anonymous Anonym tycker...

Det blir ett djupdyk i boden och försöka hitta lådan med lack-outfiten ser jag ;) hehe. Den behöver nog dammas av. Sist den var i bruk var väl på ett svettigt dansgolv på Ibiza =)

1:14 em  
Blogger Gagga tycker...

Dåligt med både guld o lack i Gudrunkatalogen!

1:41 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

gagga! Ebay.... jag säger Ebay!!

5:31 em  
Blogger Lyckliga Grodan tycker...

äntligen, mina lackskor har samlat damm ett tag... Jag överkompenserar med lackprylar efter en uppväxt utan ett enda par lackskor... Det är underbart att vara vuxen och köpa vad man vill
skål tamejfan

9:55 em  
Anonymous Anonym tycker...

Har du kollat in Eve collection dom har det i lack.

12:16 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

lotta! Ska omedelbart göra det. Tack!

9:40 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka