.

Mamselamsen

lördag, juli 23, 2005

Nu ska här "kokongas"!

Det är så himla grått... faktiskt nästan svart, och regnigt ute. Så jag tänker inte ta ett steg till utanför dörren. För att göra det lite trevligt, trots vädret, ska vi "kokonga" oss här idag. För att göra det fullt ut, krävs diverse attribut. Jag listar! *ler*

- Myspys kläder. Jag har för dagen rotat fram ur "slänga-påsen" ett par grå, noppiga och trikåbyxor, modell större. Stephans röd-rutiga flanellskjorta. Raggsockar (storlek 43) och jag har tagit mina "skitgrå" tofflor till nåders igen.

-Godis. Massor av blandat. Kanderade jordnötter, skumbananer, gröna grodor, geléhallon, små mintkakor, "Violkatter", kolabönor och den del salt.

- Fikabröd. Här blev det en "Torta Andalusa" Inköpt på Netto för 20 spänn.

- Levande ljus. Jag har fyllt på alla ljuslyktor som står frammen och ska snart tända dom. Funderade lite på en adventsljusstake, men kom underfund med, att vi redan hade flyttat alla julsakerna. Så det fick vara.

-Filt. Jag har en stickad sak som alltid hänger på armstödet på soffan.

- Tidningar. Allt duger. Jag har en "Svensk Damtidning" som jag får gratis. Nu tycker jag visserligen att just den tidningen är skittrist.... bara kungligheter... och hur kul är det att läsa om dom?

- Bok. Gärna en "blodig" deckare. Jag kör med Mankell idag också.

- Extra kuddar. Jag har redan så många i soffan, så skulle jag lägga dit fler skulle jag få sitta på golvet.

- Dricka. Cola och mineralvatten inom räckhåll (företrädesvis på golvet) när man väl bäddat ner sig.

-Cigaretter. Nä, de får stanna ute på terassen.

-TV. Jag väntar som många vet på att Tour de France ska börja idag. Se till att alla "remote-kontroller" finns inom en armslängds avstånd.

Vill man ha det riktigt mysigt, kan man dra ner alla persiennerna också.

Ja, så här kommer min dag på ett ungefär att se ut idag. Nån, som har fler tips på myspys?

.

13 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Bada badkar med massor av tända ljus, men det blir ju lite svårt eftersom ni inte har något badkar. :)

2:35 em  
Blogger Ilva tycker...

na jag kommer inte pa nat, skulle vara datorn iknaet da..

2:39 em  
Anonymous Anonym tycker...

Min slapplista ser ut precis som din, men jag har även med "en katt på magen". ;o)

2:48 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ohhhh....jag vill ha en katt!!!

3:03 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

OCH badkar......... OCH datorn på magen. Det hade jag förut, men nu är den inflyttad till ett annat rum.

3:16 em  
Blogger The Female Dinousaur tycker...

Från och med idag kan jag mysa med katt på magen, jag med! Eller två, rättare sagt. Tror att jag har hört någonstans att en katt eller två på magen lindrar mensvärk. Bra, för det skulle jag behöva punkt nu!
Låter som om du har en förträfflig dag, Mamselamsen! Fortsätt med det!

4:46 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Tack! Jag vill också ha katt och gosa med på magen. med elle utan mensvärk! Just får en kudde duga så länge

5:13 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jodå, en kall pilsner och ett par smörrebröd får alltid plats en myskväll...

5:35 em  
Blogger Gagga tycker...

Mys på du! Själv mal jag älgfärs.

6:06 em  
Anonymous Anonym tycker...

Hmm....du kan få en katt av mig...får kattungar om någon vecka, förmodligen jätte söta...*ler*

(mitt första inlägg hos dig, det lär nog bli fler...gillar din blogg!!)

9:39 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Välkommen till "knäppgökarnas" paradis. Vi är några stycken här och på intilliggande bloggar.

Gärna en kisse, men inte före 25:e sept. När vi har flyttat och jag har varit i Californien.

11:08 em  
Anonymous Anonym tycker...

Man kan ha en Vetevärmare på magen istället för en katt =) Det har jag. Finns att köpa på tex Hälskost och den hårar inte.
MysPys dagar hos mej innehåller gärna glass och många bra filmer.
Nattis

11:53 em  
Blogger Mikusagi tycker...

Hett tips när det gäller att mysa:
Ta en bulle och en kopp kaffe, sätt dig vid datorn. Klart! :whee:

1:04 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka