.

Mamselamsen

lördag, juli 23, 2005

När jag sätter mig här är jag "blank" i huvudet.

Så nu ska det blir riktig spännade och se vad det blir av det här inlägget.

-Jag har konstaterat efter att ha läst en massa, massa bloggar de senaste veckorna, att det klagas inte hälften så mycket på regnet som det gjordes på värmen och solen. Betyder det att vi svenskar, tycker bättre om regn än sol?

-Idag har jag bara en sak på min "att göra lista". Hämta mina nya vita skor, som varit på lagning i Kalmar. De jädrans spännet på "sling-backen" gick mitt itu.

-En sak till förresten!! Tour de France. Måste intensiv-titta... det är ju snart slut. :( Men å andra sidan har ju VM i simning börjat... om Ni förstår vad jag menar. ;)

-Henning Mankell kan verkligen få till blodiga saker i sina böcker. Klyvs det inte ryggrader på längden, så klyver han huvuden, så delarna faller ner på var sida om halsen. Häääääftigt!

-Vad ska man med 254 st "Chateau-glas till? Och då har ändå antalet decimerats under årens gång. Eller 6 kristallkaraffer. Jag har aldrig dekanterat i hela mitt liv.

-Varför är de första dropparna kaffe på morgonen så mycket godare än dom på eftermiddagen?

-Man kan faktiskt "akut-vaxa" bilen med möbelpolish. Jag har provat!

-Jag tror faktiskt att de "feta" axelvaddarna snart kommer att bli jätte-inne. De höga byxorna är ju redan på G. Hurra... säger hon som gärna stänger in lite av dallret på magen.

-Varför tog jag inte in cykeln igår kväll? Jag har ett lite hål på sadeln, vilket förmodligen resulterat i att hela sadeln är vattenfylld efter ösregnet i natt. Kan inte använda den på många dar. Är det bra eller dåligt?... Måste fundera på det en stund.

-Jag tror att någon har monterat in en gigantisk elektromagnet i min dator och motpolen sitter nånstans i midjehöjd på mig. Och nån slår på och av denna magnet ett par hundra gånger om dagen. =)

När jag läser igenom det jag skrivit ovan, inser jag vilken komplex/förvirrad hjärna jag måste besitta... eller vad det nu är.

16 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Jag såg 'danslärarens återkomst' som film på tv för ett tag sedan, den var ruggigt bra!

har inte läst mkt Mankell men älskar deckare, gärna Anne Holt.

Det bästa med regninga dagar - man kan vara inne och läsa i sängen *ler*

10:30 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag älskar nästan allt av Mankell. Anne Hilt ska vi inte prata om. Ohhh, så bra. jag har alltid CD-böcker på om dagarna. Så många böcker blir det.

10:33 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Holt förståss. *ler generat*

10:34 fm  
Blogger Ilva tycker...

Att du har ett komplext huvud det har man ju forstatt men tycker inte att det syntes mer an vanligt i ditt inlagg! Maste ju saga att simmning slar cykling med bassanglangder (kunde ju inte garna dra till med hastlangder) med tanke pa hur mycket kropp som exponeras dar fast med de dar nya manliga drakterna sa borjar det ju att bli som cykling. MEN de star ju iallafall uppratta en stund innan sa att man hinner kolla in lite...

10:34 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Hi hi hi....du har så rätt, så rätt!

10:53 fm  
Blogger Bloggblad tycker...

Hörrudu! Du ska sluta tråka mig för att jag har bestick i mängd med alla dina glas!!!

Hur många har du råd att bjuda på så mycket dricka????

10:54 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

bloggblad! Du och jag kanske skulle öppna restaurang... vi behöver ju inte köpa nått. Jag har ett par tre serviser också (mina föräldrar var/är stammisar på alla auktioner i Sörmalnd) Kocken finns ju här!! Ja ja fnissa du. Men jag menar faktiskt min man!

10:58 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

mette! Jag också. Idag ska vi "kokonga" oss hela dagen. Tända ljuslyktor och bara myyyysa!

10:59 fm  
Blogger PGW tycker...

Är det bara jag som längtar efter värmen igen alltså ..? Om jag syr klart vinterkappan istället för shortsen så borde det väl vara en garanti för att solen kommer tillbaka?

Om sporten tar slut för dig, prova att hitta nån gammal film med Baryshnikov eller annan lämplig dansare, de RÖR sig snyggt dessutom!

254 Chateau-glas? *kan inte sluta fnissa*
Hade inte du läst "Rensa i röran" sa du? :-))

Kaffemysteriet är känt. Har det något med att koffeinhalten hålls konstant så länge man är vaken, men första fixen på morgonen är lite desperat så ..?

Återkommer om de höga byxorna, måste hitta länken.

Ytterligare ett mysterium, varför går duvor så fånigt? De guppar fram och tillbaka med huvudet, det gör inte andra fåglar väl?

11:05 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

palegreen woman! Det är inte fånigt... det är sexigt!

11:11 fm  
Blogger Gagga tycker...

Stress, stress! Jag hann tillbaka! Pust! Jag skulle ju spinna på det där du sa om duvorna. Är jag också sexig då som sitter här o vickar på huvet?

12:08 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

gagga! Du är alltid sexig!!! Vad tycker du om mig? *ler lite insmickrande*

12:16 em  
Blogger Gagga tycker...

Sexigheten här har nog avtagit. Jag får ju nackspärr snart av allt detta sittande o vickande med huvet framför datorn.

Mamselamsen:
Jag har ju bara sett dig bakifrån på håll o sexigare än en duva var du nog. Tittar mest på karlar om jag vill se nåt sexigt.

Efter Henning o c/o förstår jag varför du fortsätter se på cyklisterna, trots att de, som jag försökte påstå, för flera dar sen, knappast kan ha nåt annat än skavsår i byxorna, vid det här laget;
Du gillar BLOD, o väntar på att få se när dom blir omplåstrade.

12:35 em  
Blogger Gagga tycker...

Jaså, du har dold räknare du!?

12:52 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag skiter i skavsåren....runda och mjälla ser dom ut att vara i alla fall. =)

Dold? ja, jag måste gå in på nån annan sida för att se.... om jag nu förtått det hela rätt.

1:11 em  
Blogger Mikusagi tycker...

Man kan ju inte klaga när det regnar! Regn är skönt!
"I'm singing in the rain..."

12:40 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka