.

Mamselamsen

onsdag, juli 27, 2005

Välkommen till verkligheten, min lilla Dufva!

Fick nyss ett samtal från "Hollywood-baben" ( http://caluas.blogspot.com ) Hon var lindrigt nykter efter att ha varit ute och "partat" med killarna. Hon berättade att en musiktävling på MI, var uppgjord på förhand, och det gjorde henne ganska upprörd. (Har man vunnit en gång, "får" man inte vinna fler gånger.) Så jag bara sa: "Välkommen till verkligheten. Detta kommer att ske om och om igen i fortsättningen."

Hon spelade upp en ny låt via telefon. Det lät så här: klonk, klonk... "If I have forever.. klonk, klonk... *fel ackord* F..n... dadada... klonk. klonk... I have everything... *fel ackord*... vänta... klonk, klonk, klonk....dadadada...*fel ackord* jäklar... klonk, klonk, klonk... and loooove. Bra va?" (Ja blogblad, jag fick en ny låt i örat idag också.) Men faktiskt, var låten, det lilla jag hörde skitbra. (säger den totalt objektiva mamman :) Fortsätter hon i den här takten, kan hon spela in en skiva med eget material ungefär var tredje vecka. Undrar om man får det?

12 Kommentarer:

Blogger Ilva tycker...

Om man skall folja din kommentar till dottern sa kommer hon ju bara fa gora det en gang o sen ar det kort....halsa henne istallet att det ar sa demokrati fungerar... det var nagot annat som jag skulle saga dig men det har jag glomt....kommer val igen senare

10:04 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Hon har redan gjort det en gång, och vunnit. Att man bara fick vinna en gång, fick hon reda på, på omvägar igår. Demokrati....nä, inte i den branschen.

Jag väntar otåligt på vad du har för visdomsord att delge mig. *trummar med fingrarna*

10:19 fm  
Blogger Ilva tycker...

men finns demokrati alls da? o na, har inte kommit pa det an, svabbar golvet sa lange... (forstod att hon redan vunnit, annars sa skulle hon ju inte ha varit sa upprord. Forstar henne dock)

10:48 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

ilva! Jag har undrat många, många gånger om det.... det finns ju så många olika former av demokrati... jag läste om det, när jag pluggade nationalekonomi. Har glömt/förträngt hur det var. men att det fanns.. det kommer jag ihåg

11:02 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Inte nationalekonomi utan statskunskap. *

11:05 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Tur i oturen att hon redan vunnit. Annars vore det ju om möjligt ännu dummare med förhandsuppgjorda tävlingar...

Vad skriver hon för slags musik?

11:13 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Sabina! det kallas "adult contemporary"! Modern pop... men kanske inte för 14-15 åringar. Hon är även "the queen of the ballads". Hjäääärta.... smääääärta!

Nu kommer jag att få på skallen av henne om/när hon går in och läser detta. *skrattar* Så jag säger som Britney: "Come on... hit me one more time". *skrålar i högan sky*

11:37 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Ja, det är inte lätt. Som musiker får man visst stå ut med alla möjliga beskyllningar och förlöjliganden... :)

1:46 em  
Blogger maruschka tycker...

Den låter helt underbar låten...*ler*
Jag är övertygad om att det kommer att gå väl för henne i framtiden, hon har ju dig till mor (avis)..*kram*

2:20 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

marsuchka! Att ha mig som mamma är kanske inte alltid är så kul... speciellt inte när jag hamnar på karaokeeställen med ungarna. Då blir det "Någon staaaans emellan Dooover- Calaiiiis" *med ett extra vibrato på slutet*

3:06 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Ajajaj - här ser jag en blivande textkonkurrent! "Klonk, klonk, dadadada!" Genialt! Synd att jag inte kom på den textraden först... *gnisslar tänder*

3:19 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Du kan få: "Dajdadaj dadajajaj.." av mig. Du får alla stimpengar och royalitis. Snällt va? :D

4:55 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka