.

Mamselamsen

måndag, juli 25, 2005

Dom vet allt vad dom gör... och jag går självklart på det.

Har alltså kommit hem från Kalmar där jag BARA skulle hämta skorna. Som vanligt kör upp och parkerar på "Baronen". Det är det enda stället i turisttider, man kan hitta parkeringsplats på. För att komma ner (hissen tar jag inte fler gånger), måste man gå igenom Kompaniet (stoooor klädaffär). Där ser jag att det har 70% rea. Och gissa vem som föll för det? Jag gick där i från med ett par rosa byxor (In Wear), en svart tröja (samma märke), en rosa-svart top (även det In Wear). Men billigt var det. Så om jag räknar som vissa här på bloggen gör, tror jag att jag tjänade bortåt en tusenlapp idag. Och det kan väl min man inte ha något emot. :D

Jag undrar om det finns särskilda "parkeringshus-psykologer", som klurar ut var dessa parkeringshus ska ligga, för att vi ska göra av med så mycket pengar som möjligt, på väg till vårt egentliga mål? Eller är det bara jag som har noll karaktär?

Ja, skorna kom också med hem. Snyggt och rejält lagade.

Nu väntar min ytterst delikata späckade kalkon, på att få div. tillbehör.

/Håhejoj dådå.

17 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Det låter som en helt okej dag, det där.

4:07 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ja, egentligen. *Ler*

4:10 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Så bra - jag hjälper gärna till med att tjäna pengar!

Visste du inte att det finns köppsykologer? Som anlitas av p-platsbyggarna.

4:18 em  
Anonymous Anonym tycker...

Om du inte har ett hål att fylla med din "intjänade lusentapp" så kan jag ta hand om den. Ska då försnilla den på bästa sätt - köpa en lite antikvitet! /Tina

4:23 em  
Blogger Ilva tycker...

Dessutom sa har jag alltd haft 'filosofin' att spenderade pengar ju inte finns mer alltsa behover man inte tanka pa dem och kanna sig skyldig for om de inte finns sa kan de ju inte komma tillbaka...

4:28 em  
Blogger Gagga tycker...

Har varit inne i en provhytt idag för första gången på länge, o i spegeln såg jag en oformlig
människa, jag aldrig sett förut. Köper inget i den affären förrän dom bytt ut sina lustigahusetspeglar.

4:46 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag tröstar mig med att Stephan spelar på V75 och vinner sällan.

När jag "gamblar" med kosingen på Kompaniet, får jag vinst varje gång.

4:51 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

bloggblad! var, när och hur?

ilva! Samma filosofi som jag. Spelar bara ångerfull. =D

Tina! Du får "tjäna" dina pengar när du kommer hit.

sara! Skynda dig! Det var sjukt mycket folk där.


gagga! Vi har sådana affärer här också. Varför har dom inte lite konvexa speglar som är lite färgade. Dom skulle dubbla omsättnigen direkt.

4:56 em  
Blogger PGW tycker...

Jag kan varmt rekommendera NKs underklädesavdelning om de inte byggt om sedan jag var där sist. Stora provhytter, klassisk musik och lätt bronsfärgade speglar, man såg snygg ut i allt! :-) Sedan hade man ju inte råd att handla nåt där, men känslan av en stunds lyx och skönhet var trevligt!

5:31 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag spara mig tills jag kommer till Millan och Victoria Secret

5:43 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Varför kan jag inte kommentera hos "Hedgehog in a storm". Hon har en GULDVÄSKA där, som jag vill HAAAA!

6:11 em  
Blogger The Female Dinousaur tycker...

Tänk att det kan vara så härligt att shoppa! Någon måste snart binda fast mig, så jag inte springer ut och spenderar de få slantar som finns kvar av lönen, som kom idag...!

8:19 em  
Blogger Gagga tycker...

Jag har redan sagt till henne att du nog vill ha den. Den är så stor så du kan få plats med hela USA-packningen. Om du inte får låna den så kan du väl få låna min ormskinnsväska, men då får du inte så mycket med dig.

8:35 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag tar den gärna....får väl ner det viktigaste....kreditkortet!

9:02 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

anna. Jag veeet!

10:11 em  
Anonymous Anonym tycker...

du tjänade inte tusenkronor, du sparade tusenkronor :P

11:48 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Näääää.... Jag tjänade....det låter så mycket bättre. =)

7:31 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka