.

Mamselamsen

torsdag, augusti 06, 2009

Han misslyckades.

Igår kom det ett samtal från, vad jag förstår en säljare av någon fond eller liknande.... han pratade snabbt och länge... men jag hörde i alla fall ordet PPM. Han ville pumpa mig på vad jag hade valt för sätt att placera mina ynka pensionspengar... och jag berättade. Naturligtvis var det ju skitdåligt... enligt honom.... för han hade så himla mycket bättre grejor... såklart!

Jag lyssnade lite lojt eftersom jag aldrig tar sådana beslut per telefon, utan vill ha det på pränt, så att jag i lugn och ro kan gå igenom det hela... och därefter fatta beslut.

Men döm till min förvåning, när jag fick reda på att de varken mailar eller skickar brev. Det lönar sig inte och ger ingen utdelning, sa han.

En sak är helt klar... någon utdelning blev det inte i telefon... vad det gäller mig... för skickar/mailar man inte ut skrivna dokument, så jag i lugn och ro kan få läsa igenom allt... inklusive det småstilta, då känns de bara som lurendrejare.

Och ska jag vara ärlig... har jag fortfarande inte en susning om vilket bolag det var... om det nu var ett bolag... har heller ingen aning om vad det hela gällde... det var mycket luddigt alltihop.

Jag har en del principer... och en av dem är att aldrig säga ja till en telefonförsäljare. Aldrig.... aldrig!

Over and out/Mamselamsen

2 Kommentarer:

Blogger Kimmie tycker...

ALLTID nej till telefonförsäljare och alltid NEJ till typerna som dyker en när man kommer in i större varuhus som ska vill fråga vilket mobilabbonemang man har - sånt gör mig lite aggresiv. När jag vill ha något söker jag upp det som är rätt för mig själv. Om det låter för bra för att vara sant så är det så.

9:07 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Kimme: Jag stannar ALLTID hos dessa abbonemangsförsäljare. För när jag har berättat för hur mycket jag ringer per år, blir de stumma och låter mig gå. :-)

Jag "tankar" min mobil med max 200:- om året.

10:10 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka