.

Mamselamsen

onsdag, augusti 05, 2009

Åka till Kalmar idag?

Nä... vi skiter i det. Kan vi göra en annan dag.

Så... tråkigt tycker vi det är att shoppa.

Jag behöver faktiskt en del grejor... fast jag kan överleva ett par dagar till.

- Ny eltandborste... kör oldschool så länge.
- Nya träningsbyxor... de enda jag har hinner inte torka ordentligt mellan tvättarna. Jag vill ha ett par mörkblå i lite tunnare strech... typ jazzbyxor. Verkar vara skitsvårt att få tag i. Svarta finns det en masse... men de passar ju inte till träningsjackan som jag köpte på SATS, när jag var i Stockholm förra helgen.
- Skulle även behöva ett par nya träningsskor.... för powerwalking. Alltså pjuck som har studs i hälen och inte under fotsulan. Finns det sådana? I så fall tipsa mig.
- Ny mascara. Den Camilla lurade på mig är skitdålig. Gillar inte ögonfransar som blir stålhårda. Och den sorten jag vill ha... Clinique... finns inte här i Nybro.
- Ja... och så var det den där stekbordsskrapan. Jag tror inte att det är någon större brådska, med tanke på att det inte längre lagas någon mat på det stället vi lånade den ifrån.

Men..... vi skiter i det.... vi tar en såsdag.

Igen!

Over and out/Mamselamsen

5 Kommentarer:

Anonymous Anna-Karin tycker...

Hej! Vet inte om det passar sig att skriva om detta, kanske någon som inte ska läsa som läser... Men hur mår de två som du skrev om så väldigt mycket för ett par månader sen? Finns trygghet?

1:52 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

De mår bara bra!

3:04 em  
Anonymous Tessibess tycker...

Skönt att se svaret på ovanstående kommentar =) Fast det var inte det jag skulle skriva.

Har du kollat på Ellos eller Haléns efter tights? Deras träningskläder har bra kvalitet och är inte så himla dyra heller.
När det gäller skor rekommenderar jag löparskor om du ska gå power-promenader. De har studs under hälen eller i hela sulan beroende på vilket märke du köper. Själv köper jag nästan alltid Asics, de passar mina fötter bäst.

När det gäller mascaran kan du kolla här =) Jag har beställt hälsokost härifrån och de är jättebra att ha att göra med.

Blev visst väldigt med reklam nu... Men det får bli så ;o)

3:57 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Tessibell: T I G H T S ! Över min döda kropp. :-) Men jag ska se om jag har någon av de katalogerna här... för att se om det kan finnas träningsbyxor i blått.

OK... ska kolla in Ascis när jag kommer till Kalmar... nåär det nu blir.

Kollade på sidan. Fanns massor av intressanta saker där. Har favoritmärkt den. För nu när kronan står så lågt, är det inte längre intressant att beställa från strawberrynet.

7:38 em  
Anonymous Tessibess tycker...

Visst ja. Det var så det var med byxorna ja *S* Ja, de har andra byxor också, som inte är tights =)

Den sidan är super! Finns massor av bra och framför allt billiga saker.

9:36 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka