.

Mamselamsen

måndag, augusti 03, 2009

Skit också!

Onödiga saker som drabbar mig när det är nödigt

Toalettpapper som är perforerat med 15 centimeters mellanrum.
Toa1
(Pappret på bilden är inte använt.... jag loooovar. Bara kameran som spelar ett spratt. :-)

Jag har aldrig fattat grejen. Man sitter på muggen och drar till på pappret... lite snett uppåt, mot kanten på hållaren.
Toa2
Jättebra, då borde det ju gå av exakt på det stället som man vill.... typ 45 centimeter eller däromkring. Enligt alla fysikaliska lagar borde pappret gå av på det svagaste stället... vid perforeringen.

Men icke!

När jag dragit ut den längden som "nöden" kräver och sedan rycker till... svisch... och så sitter jag med flera meter i näven... och inte fasen har det gått av vid närmaste perforering.... det har faktiskt inte gått av alls. Jag får dra av pappret med brutalt våld... för pappret är segt alltså.... särskilt vid perforeringen. Ta det jag behöver och sedan vika ihop resten och lägga ovanpå hållaren... till nästa nödiga gäst.... för att rulla in det igen, är jag alldeles för lat för.

Måste jag skaffa mig en toahållare med elektriska tuggande tänder för att få av pappret där jag vill... eller ska jag övergå till tidningspapper, servetter, Melittapapper... eller varför inte en pinne?

Over and out/Mamselamsen, onödig... just nu.

4 Kommentarer:

Anonymous Cian tycker...

Halleluja du är tillbaka!

Eller du kanske har varit det ett tag men jag har varit borta en månad :)

Kram från en som numera har ett hus på ödetomten
*ser jag mer falu rödfärg eller en pensel så spyyyr jag*

9:19 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Cian: Jupp... kunde inte hålla mig.

Oh... vad kul att det blev ett hus till slut. Hm.... fast måla är väl kul? Älskar att måla.... särskilt element... tro det eller ej.

11:37 fm  
Blogger Béatrice Karjalainen tycker...

Du har väl hört historien om hur man löste problemet med vingarna på Boeing 787?

7:48 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Nä.... inte en aning.

10:03 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka