.

Mamselamsen

söndag, augusti 02, 2009

Min man kommer hem idag!

Han har varit borta i två hela och evighetslånga dagar!

Länge, länge pratade vi igår kväll om hur trist det är när den ena partnern är bortrest... jag var ju borta förrra helgen. Vi har skilda sovrum, var sin dator, var sitt badrum... i var sin ände av lägenheten. Det kan gå flera timmar innan vi över huvudtaget pratar med varandra... men det gör inget, bara vi vet att den andre finns i närheten.

Jahaja... vad ville jag ha sagt med det?

Jo, jag längtar som fasen tills att klockan blir fem och "gubbstrutten" kommer instolpandes genom ytterdörren och jag får sätta in kantarellmackorna i ugnen... och vi kan snacka igenom allt som hänt sedan han åkte.

För ett mycket glädjande samtal kom igår... ett som gjorde mig lite nervös. "Herre Gud, vad ska vi göra... vart ska vi flytta... vad ska vi jobba med?"

Fast ingen fara... denna nervositet brukar som alltid övergå i en galen kreativitet.... det har den ju alltid gjort. Förmodligen kommer vi under hösten att bege oss ut på djupt vatten igen.

Och det var förbaske mig på tiden!

Over and out/Mamselamsen, vars hjärna börjat spinna igång igen

2 Kommentarer:

Blogger dyermaker tycker...

Myyyysigt! :)

11:41 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

jaaaa!

12:07 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka