.

Mamselamsen

söndag, januari 25, 2009

Roande.

När jag läser bloggar, blir det ofta från topplistan på Bloggportalen... och det är väldigt roligt när de med hjälp av andra och "större" bloggare försöker dra uppmärksamhet till sig själva. Att öppet skriva skit om en annan blogg = fler läsare till den egna bloggen.

Även jag tänker skriva om en blogg som jag hamnade på för någon vecka sedan. Fråga mig inte hur jag hamnade där, för den finns inte med på några topplistor. Det var en modeblogg med massor med bilder på exklusiva väskor... kläder... skor... för att inte tala om alla lyxiga stringtrosor, korsetter och BH:ar. Och jag tänkte: "Öh, ännu en modeblogg"... men scrollade upp och fick mitt livs chock när jag såg bloggerskans foto. Jag lovar... hon var inte en dag över nio år. Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta... men sen slog det mig.

Att modeblogga... är det det nya sättet att leka med Barbie?

Over and out/Mamselamsen, förundrad

4 Kommentarer:

Blogger PGW tycker...

Ååh jag är så ute, jag följer inte bloggportalen alls. Elände. På vilket sätt är den bättre än Nyligen?

Så om jag säger att Mamsan har cigaretter i jättefula färger (se bild på Ilva en bit ner) så får jag mer trafik? :-))

10:47 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

PGW: Nä.... det måste nog vara en LITE större blogg för det. :-)

10:51 fm  
Anonymous Anonym tycker...

PGW: Ett bra sätt måste väl vara att aktivera åtkomsten till din profil, så vi som vill kolla din blogg kan göra det.

5:04 em  
Blogger PGW tycker...

Eva profilen invecklad just nu. Men här är jag:
http://palegreenwoman.blogspot.com/

5:11 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka