.

Mamselamsen

måndag, november 03, 2008

Utsikt från tredje våningen.

När jag tittade ut genom fönstret på de de konstnärligt utrullade gräsmattorna som var vita av frost, slog det mig att vi förmodligen har plockat vår sista trattkantarell för i år. Suck, vad gör man då på hösten?

I och med att läget är som det är.... med långa förseningar av det ena med det tredje... även om det verkar dra ihop sig snart igen. Det har varit så många löften och alla har spruckit, så jag vågar inte ens hoppas på att alla parter ska komma till skott denna gången heller.

Jag känner att när jag är i en period av väntan, hamnar jag/vi i en nedåtgående spiral av passivitet... får liksom inte tummen ur röven att ta tag i något. Fast idag när jag stod och tittade på de frusna gräsmattorna, kom jag upp med en idé.

Jag kanske skulle börja julstäda! Det har jag aldrig gjort förut. Börja på vinden och sortera allt i bokstavsordning, fortsätta med lägenheten.... tandborsteskrubba trapphusen.... och sen avsluta det hela med en rejäl genomgång av källaren. Kanon... även om det känns som att det bara kommer att stanna på idéstadiet... fast tanken var bra... visst?

Detta med träningen... jag har ju träningskort, är skitjobbigt. Millan har sagt att jag borde skaffa mig en PT en gång i veckan. En som verkligen sparkar mig där bak och kollar upp vad jag gjort för aktiviteter under veckan... och har jag varit lat ska han/hon skälla på mig. Fast jag är inte säker på att Friskis och svettis har några PT. Ska kolla det.

Jag är en "konstig" människa.... jag måste ha lite "måsten" för att fungera fullt ut. Så jag hoppas verkligen att allt går i lås denna veckan och att vi kan börja jobba framåt vårkanten.

Nybro behöver oss... säger jag helt utan hybristendenser och med ett brett leende på läpparna.

Over and out/Mamselamsen

4 Kommentarer:

Blogger LipglossHeaven tycker...

Jag har kollat lite på deras hemsida..jag tror nog att du kan få en PT där..eller så får du be receptionisten ringa hem och skälla på dig!

9:30 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Mmm.... jag ska faktiskt ta mig dit idag.... trooooor jag.

9:57 fm  
Blogger Mette tycker...

Hm ... julastädning? Ja varför inte? Om man sätter jul- framför allt tråkigt kanske det blir enklare?

Julstrykning
Jultvättning
Julfrysa
Jul-vara-sjuk
Julskita på sig

ooops - jag lägger ner.

5:53 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

mette: Jaa.... framför att Jul-kräksjukan.

8:16 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka