.

Mamselamsen

söndag, november 02, 2008

Idag ska vi gå över till vintertid.

Det är dags att göra om tornrummet till TV-rum igen = flytta TV:n.

Vi byter alltid, beroende på årstid. På sommarhalvåret är det helt omöjligt att ha tornrummet som TV-rum. Solen lyser in genom alla fönster och det blir bastuhett. Då blir "Mellanrummet" det perfekta stället att vara på... solen når aldrig dit.

Men nu är det alltså dags att flytta igen, nu när kylan kryper runt knutarna... och att min pyromani kan få blomma ut i kakelugnen.

Jäklar, nu ska här eldas!

Fast det kommer att bli en svår resa. Det är ju inte så att vi har en platt-TV på ett par tre kilo. Nä, det är en gigantisk tjock-TV på ett halvt ton som ska förflyttas.
Ritning1
Inte undra på att Stephan suckar hela tiden.

Over and out/Mamselamsen

4 Kommentarer:

Blogger Béatrice Karjalainen tycker...

Hmm skrev en kommentar men den kom visst aldrig fram provar igen då.

Så du är oxå pyroman :-)

En kompis skciakde mig dessa när jag satt och eldade upp en skärbräda i kaminen häomdagen.

Kaminmannen del 1
Kaminmannen del 2

2:07 em  
Blogger Humlan tycker...

Jag förstår att han suckar, men det låter väldigt praktiskt att ha sommar- och vinteravdelning i hemmet!

2:41 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag blir alldeles aaavundsjuk på alla era kakelugnar, när jag sitter här i vår lgh där 2 av 4 värmeelement är trasiga för tillfället. Det blir nog att skriva till Tomten.

Lycka till med bärandet! :)

4:30 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Bea: Jag skrattade gott!

Humlan: Väldigt behändigt.... dock fick jag ingen assistans med TV:n idag... den står fortfarande kvar.

Oopsen: Ring och skäll på hyresvärden.... om det är en lägenhet. Annars får det bli Tomten.

8:35 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka