.

Mamselamsen

söndag, oktober 12, 2008

Jag tänker på mitt inlägg nedanför.

Där hittar man anledningen till varför Stephan och jag vill ha ett ganska enkelt liv, långt ute på landet när vi är klara med Nybban.

Långt borta från shoppingcenter, andra affärer, stressade människor, mullrande tåg, "spyende" bilar... you name it.

Ett tyst ställe där glädje och tillfredställelse går att finna i andra saker än prylar eller enorma kickar av upplevelser som man fått betala för att få... "konstgjorda upplevelser".

En fråga till Er som läser här:

Är det bara jag som börjar bli kräkfärdig på det konsumtionssamhälle som försöker sluka oss med hull och hår?

(Jag har inte tänkt att dra mig undan det hela och leva på kottar och bär... det finns ju ett mellanting.)

Over and out/Mamselamsen

4 Kommentarer:

Blogger Karriärmamman tycker...

Här har du en till. Alla måste ha gör mig stressad. Tack och lov så bor jag ute på landet, vilket är min räddning efter en dag inne i city med alla välklädda och välfriserade människor med varsin IPod och senaste mobil....

7:00 em  
Anonymous Anonym tycker...

Fast ännu så länge vet jag ingen som bor så centralt och mitt i smeten som du. Jag bor ju snudd på på landet vid en jämförelse, fast jag också bor i Nybban.

9:59 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Karriärmamman: Det måste vara skönt.

Eva: Fast här ska vi inte bo längre än nödvändigt.

11:25 em  
Blogger Cicki tycker...

Jodå, det var länge sedan jag började känna mig less på sådant. Tack och lov så börjar man lite sakteliga märka av ett trendbrott, i alla fall lite här och där. Det börjar diskuteras om miljömedvetande och konsumtion mm. Så förhoppningsvis så går det åt rätt håll. Man kan ju hoppas i alla fall.

11:57 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka