.

Mamselamsen

fredag, oktober 10, 2008

Det är synd om människorna.

Det ska kollas på TV i mobilen... du kan få börsen i mobilen... du kan ha musik i mobilen... nu kan du få nyheterna från DN i mobilen. Plus alla samtal, SMS, MMS och reklam. Hur orkar folk och varför är det alldeles nödvändigt att alltid hålla sig ständigt uppdaterad om allt och alla?

Vad är det för fel på egna tankar istället för all info som stoppas i en? Kan det vara för att hjärnan bara ska bli programmerad för input och inget eget output?

Faran kan väl vara att människosläktet blir små lydiga lakejer som inte tänker på egen hand... för de fixar inte det, efter att hjärnan är omprogrammerad.
Mob
Jag har en antik telefon som inte ens har en kamera eller ljudspelare och den mesta tiden ligger den oladdad och skräpar någonstans. Laddar den endast när jag verkligen behöver den. Vill folk nå mig, får de vackert vänta tills jag svarar i telefonen hemma. Jag kan nämligen undvara mobilsamtal av sorten "Vad gör du?"

Jag vägrar alltså så många onödiga input det någonsin går... men så filosoferar jag en hel del på egen hand också.

Over and out/Mamselamsen