.

Mamselamsen

fredag, oktober 10, 2008

Igen... jag har gjort det IGEN!

Ni vet att jag skrev om min nya täckjacka igår.... en alldeles perfekt sådan och i och med att den liksom går in i ryggen passar den även hyfsat till kjol.... så jag invigde den idag, eftersom det är riktigt ruskväder här. Jajamensan.... och jag traskar iväg till posten och är absolut snyggast i hela stan. Ni vet, kjol, högklackade stövlar, "Babuschkasjal".... och jackan!

När jag står i kön vid posten, börjar en kvinna liksom dra i min jacka... under armarna! Jag var färdig att nita henne och anklaga henne för sexuella trakasserier eller nått. Då säger hon "Ska du verkligen ha de här kvar?"
Lappar
Hon stod och drog i decimeterstora lappar som hängde i ett långt plastsnöre och fladdrade för vinden, under min ena ärm. Hon slet bort dem åt mig.... och jag gav alla bakom mig i kön, dagens goda skratt. Och vet Ni, det bjuder jag på... de såg så himla buttra ut innan.

Men visst är det så jäkla typiskt mig..... för det har ju hänt förut. Man kan hitta det någonstans i min blogg. Då handlade det om en T-shirt.

Over and out/Mamselamsen, som vanligt inte riktigt klok.

5 Kommentarer:

Blogger Monica tycker...

hahaha va roligt tur att det finns några som säger till!
Det kunde ju varit tvärtom att ingen hadde sagt nått!
Tur att det finns flera som jag som ser!
Skulle du själv sagt till? Om du såg liknande?

6:21 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Självklart skulle jag ha sagt till. Har t.o.m. påpekat för en som hade öppen gylf. :-)

6:26 em  
Anonymous Anonym tycker...

*L* ... det är sånt man har tonårsdöttrar till ;) De är snabba som små reptiler på anabola när mamma ska klä sig :P

6:42 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Christina: Hur fan gör man för att få ungarna att flytta hem igen?

6:52 em  
Blogger Klimakteriehäxan tycker...

Har hänt mej också... för att inte tala om när vi var på begrsvning och maken hade en fladdrande prislapp (rea) i kavajen ...

9:10 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka