.

Mamselamsen

torsdag, oktober 16, 2008

Balladernas mästarinna har gjort det igen.

Tagit en gammal 80-tals poplåt och gjort om till en pianoballad. Någon som är förvånad? :-)
Camilla gör musik
Lyssna först på originalet här och sen på hennes version här. (Det var hennes kompisar som "tvingade" henne att göra den här inspelningen hemma i sovrummet och vad jag förstår har allihop Millans version som ringsignal i sina telefoner nu.)

Detta måste alltså betyda att alla hennes högar med egna färdigskrivna ballader kan göras om till pop... eller varför inte rent av hårdrock.

Nä.... nu måste jag sticka.

Over and out/Mamselamsen,

9 Kommentarer:

Blogger Béatrice Karjalainen tycker...

Hon spelar alltid piano så jag blir tårögd.

12:55 em  
Anonymous Anonym tycker...

Den var ju jättefin, men vi vet ju redan att hon är så himla duktig!

Var stolt! :)

Mia / www.kalimakalima.blogspot.com

1:46 em  
Anonymous Anonym tycker...

Allt kan göras om till hårdrock...Enligt Vilding iallfall..Han är nog den enda som jag sett headbanga till CaraMia

Camilla är jätteduktig..väntar med spänning på skivan..för nog kommer den att kunna köpas genom Manachèrn?

Hmm är ni hemma typ fre 31 okt eller mån 3 nov??

Vi ska till Ööööland och då det är JAG som kör kan jag ju svänga lite fel nere i Kalmar ;)


2 alvedon och 1 ipren..tackar för tipset..jag är tom redo att pröva basebollträ

2:12 em  
Anonymous Anonym tycker...

Du är ovanligt snygg och vältränad... :)

4:15 em  
Anonymous Anonym tycker...

Alltid velat lära mig spela

5:45 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Bea: Naaaaaw!

Cian: Ja, jag brukar ju headbanga till Arvingarna... och det måste betyda att man kan göra hårdrock av allting. :-)

kalimakalima: Jag hoppas att hon läser här.

Chris: Jag veeeet! :-)

Sanaz: Det tog Millan ett och ett halv år att lära sig det. Innan hon började på MI, hade hon aldrig rört ett piano. Så bara sätt igång.

6:40 em  
Blogger Tutte i blåbärsskogen tycker...

Cian: Missade att Ni skulle hit. Förmodligen är vi hemma... men ring nån dag innan. Blir det tid för middag, vin och poker... eller bara kaffe som vanligt. :-)

/Mamselamsen

9:22 em  
Anonymous Anonym tycker...

Som vanligt när Camilla sjunger får jag "ståpäls" det är något i hennes röst som berör.
Väntar med spänning på hennes album, när kommer den???????

Ha en trevlig helg bitter eller inte, du är bäst i alla fall!!!!!

Kramizar

7:47 fm  
Blogger Tutte i blåbärsskogen tycker...

Susanne: Ja du... så många ursäkter har det kommit från LA om förseningen... men Millan höjde rösten ordentligt i veckan, så man får ju tro att den finns hos Camilla innan året är slut. MEN.... sen finns det ett LITET hinder kvar. Det gäller att hitta ett företag som vill distribuera den o.s.v.... och det är inte det lättaste. Ställer inget företag upp på det.... tja, då kommer den aldrig ut.

Men hoppet är det ju det sista som överger människan. :-)

/Mamselamsen

9:33 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka