.

Mamselamsen

torsdag, oktober 16, 2008

Ett riktigt höstrusk idag.

Det betyder en alldeles perfekt dag, för att åka till IKEA och spana in deras julgrejor... fast egentligen behöver jag bara lite nya doftljus och 10 rullar brunpapper.

Men det är inte utan att det är lite kul att gå runt och kolla på alla köksinredningar och drömma. Jag har fastnat för ett... ett klarrött.... där luckorna är högblanka. Det har Ni sett va? Jag har haft två kök med röda luckor under mitt liv och jag minns att jag alltid blev glad av det. Fast vi kommer inte att ändra på köket här, även om det känns lite trist... vi ska ju inte bo här resten av livet. Men när jag blir stoooor, då ska jag ha ett rött kök igen och gärna med jordgubbstapeter på väggarna.

När jag blir stoooor, ska jag också skaffa nya möbler och sälja av alla tunga och gigantiska möbler och grejor som belamrar hela den här lägenheten.

Fast det handlar ju om att jag ska bli stor först... och risken för det är obefintlig, eftersom jag tar ett krumelurpiller varje onsdag.
Tab

Over and out/Mamselamsen