.

Mamselamsen

tisdag, oktober 14, 2008

Jag hörde på radio. UPPDATERAD!

Alla Melodifestivalslåtarna, ska tydligen offentliggöras vid halv fem idag.

Räkna inte med att Millans låt kommer med... för det gör inte vi. Hon heter ju varken Pling eller Kling och Klang.

Over and out/Mamselamsen, bitter. :-)


Uppdaterad.
Nix, hon kom förståss inte med. Men Pling Forsman, Thomas G:son och Fredrik Kempe, var kompositörer och textförfattare till nästan hälften av låtarna som valdes.

Nu är jag ännu bittrare.

Over and out/Mamselamsen

7 Kommentarer:

Blogger Béatrice Karjalainen tycker...

Tänk att de alltid blir utvalda till melodifestivalen. Konstigt att man aldrig hör något av dem annars.

Så irriterande. Jag vidhåller det jag skrev i ett blogginlägg, kan ded itne ge några nya kompositörer chansen som jokrar i år.

6:29 em  
Blogger Tankevågor tycker...

Samma gamla gäng....jag vet flera musiker här i stan som skickat in låtar i flera år.
Det känns som om det aldrig ska komma in nåt nytt eller nya i den här tävlingen.

6:38 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag var i Stockhom och satt med i juryn i år me, men vi är tydligen inte dem ända som väljer ut, många skivbolag är med om den första utgallringen, Dem bidragen som dem väljer bort får inte vi lyssna på och det tycker jag är j..vligt vansinnigt, så alla som tycker det är samma gamla gäng som är år för år och att det är orättvis för nya låtskrivare som inte kommer med, dem håller jag fullständigt med.
Man skulle ha en regel som säger att om man kommer med ett år så får man inte vara med som låtskrivare dem fem nästföljande år eller aldrig mer, eller nått liknande.

/Musikproducenten

7:32 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Bea: Exakt! Vad gör de annars?

LG: Visst är det konstigt.

7:35 em  
Anonymous Anonym tycker...

Men visst ska det väl bli KUL att återigen få se de gamla favoriterna
Linda Bengtzing
Poodles
Nordman


Det är ju så UNDERBART med förnyelse!

Obs jag ÄR ironisk

7:40 em  
Anonymous Anonym tycker...

Det är ju lite sinnessjukt faktiskt att det är samma urskitajävla trista låtskrivare som kommer med varje år... Att inte hon Pling skäms? Det är ju så banalt det hon totar ihop... Synd att inte nykomlingar får chansen./Linda

9:10 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Kolla in mitt inlägg ovanför... jag tror mig ha kommit på en förklaring.

9:24 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka