.

Mamselamsen

tisdag, oktober 14, 2008

Det finns tydligen en första hemlig gallring om vilka som kommer med i Melodifestivalen

En kopia av en kommentar från en som satt med i "juryn" om vilka låtar som kommer med i Melodifestivalen.

"Jag var i Stockhom och satt med i juryn i år me, men vi är tydligen inte dem ända som väljer ut, många skivbolag är med om den första utgallringen, Dem bidragen som dem väljer bort får inte vi lyssna på och det tycker jag är j..vligt vansinnigt, så alla som tycker det är samma gamla gäng som är år för år och att det är orättvis för nya låtskrivare som inte kommer med, dem håller jag fullständigt med.Man skulle ha en regel som säger att om man kommer med ett år så får man inte vara med som låtskrivare dem fem nästföljande år eller aldrig mer, eller nått liknande./Musikproducenten"

Där ser man... vi vanliga dödliga var alltså inte helt ute och seglade om att det finns någon form av korruption bakom det hela.

Millan och jag har diskuterat detta ikväll.... och medan hon väntar på att hennes album ska bli färdigmixat... det tar en jäkla tid och ursäkterna i LA är många.... har vi planerat en ny grej. Men inte förrän vi sett utgången av det, kommer vi att skriva något om det.

Men det är som jag alltid sagt till Millan om hennes musik: "Man får förvänta sig 999 nej, innan det kommer ett ja".

Over and out/Mamselamsen

2 Kommentarer:

Blogger Dennis Alexis Hellström tycker...

Det är jättetråkigt att det alltid är samma låtskrivare och artister. De borde byta ut Christer Björkman... Jag är dock jätteglad över att mina stora idoler Lili & Susie gör comeback! :)

10:20 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Bimbo boy: De borde göra om hels skiten... göra den "fair".

Lili och Susie.... ja, de var ju lite "klatschiga" på 80-talet.

9:23 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka