.

Mamselamsen

onsdag, oktober 15, 2008

Nästan bara gammal skåpmat.

Jag har kollat igenom vilka artister som kom med till Melodifestivalen. Nästan bara bara gammal skåpmat, så det som skrevs i inlägget nedanför är kanske sant trots allt... att vissa skivbolag gör en första utrensning innan juryn får välja.

Är det så, är det för jäkligt, för det är väl självklart att de i så fall väljer sina artister... för de är ju inte anonyma när låtarna väljs.

Så, är det så... lägg ner skiten! Det är alltså skivbolagens och Christer Björkmans egna lilla ankdamm, där de verkar skrubba varandra på ryggen... rejält!

När Camilla och jag har pratat om ESC, har vi kommit fram till att det inte handlar om att vinna den stora finalen... det handlar om att vara med i den svenska, få mycket publicitet och sedan ska låtarna spelas dagarna i ända på Mix Megapol... och låtskrivare och bolag tjänar storkovan... artisten får nålpengar. Jag är övertygad om att det är det som är målet med ESC... inte att vinna.

Jaa... jag är lika bitter idag också... en riktig bitterfi**a :-)

Och Camilla också... och hon är inte att leka med. :-)
Camilla1 liten

Och jag vet, att när Melodifestivalen drar igång, kommer i alla fall jag sitta och kräkas över hur mycket dålig musik det finns och går sätter på Millans låt som blev dissad och tycker att den är skyhögt mycket bättre än de som kom med. (Jag lyssnar förresten på den nu och den innehåller faktiskt fler än tre ackord.)

Nu kommer jag inte skriva ett ord mer om Melodifestivalen... då jag inte kan göra något åt den korruption som verkar finnas.

Over and out/Mamselamsen



Till alla Er som nu droppar in från Aftonbladet... och Ni är många. Ni andra, vanliga läsare, kan hoppa över detta.
Det är det här jag menar, när jag skriver om korruption. ... en kommentar som kom hos mig igår.

"Jag var i Stockhom och satt med i juryn i år me, men vi är tydligen inte dem ända som väljer ut, många skivbolag är med om den första utgallringen, Dem bidragen som dem väljer bort får inte vi lyssna på och det tycker jag är j..vligt vansinnigt, så alla som tycker det är samma gamla gäng som är år för år och att det är orättvis för nya låtskrivare som inte kommer med, dem håller jag fullständigt med.Man skulle ha en regel som säger att om man kommer med ett år så får man inte vara med som låtskrivare dem fem nästföljande år eller aldrig mer, eller nått liknande./Musikproducenten"

6 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Christer Björkman och hans ankdamm

samma låtskrivare..samma artister..trots att det stod att det skulle vara så mycket "nytt"

Slår vad om att Carola kommer dyka upp som joker..

Jag kommer inte att följa schlagercirkusen i år!

2:23 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Cian: Nääääää..... vad som helst, men inte hon.

2:51 em  
Anonymous Anonym tycker...

Gammelgubben Bard o hans gäng är ganska uttjatade de också, men han var inblandad i flera låtar ändå.
Det är väl nåt kompisgäng som kör den där cirkusen, det bästa man kan göra är att ägna sig åt annat.
När det blir så inavlat kommer det att självdö till slut. Som på 70-talet.

10:12 em  
Anonymous Anonym tycker...

Gammelgubben Bard o hans gäng är ganska uttjatade de också, men han var inblandad i flera låtar ändå.
Det är väl nåt kompisgäng som kör den där cirkusen, det bästa man kan göra är att ägna sig åt annat.
När det blir så inavlat kommer det att självdö till slut. Som på 70-talet.

10:12 em  
Blogger Tutte i blåbärsskogen tycker...

Finansflinga: Det nog som jag skriver... det handlar inte om att vinna.... det handlar om att få visa upp sin musik och sedan bli spelad på Mix Megapol ocj likande radiokanaler. Och BARA det!

/Mamselamsen

10:40 em  
Anonymous Anonym tycker...

Tack för upplysningen! :)

3:24 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka