.

Mamselamsen

torsdag, augusti 21, 2008

När jag börjar fundera, spinner det bara på.

Många skriver om att folk har ett gott självförtroende.... och ofta blandar ihop det med god självkänsla.

Om jag ska skriva om mig själv. Jag har ett ofattbart gott självförtroende.... fast i vissa lägen sviktar självkänslan. Idag är jag mycket medveten om vilka situationer det är, och kan hantera dem.

För mig är skillnaden mellan självförtroende och självkänsla enorm. Självförtroende är modet att våga saker... självkänslan är hur jag känner mig under tiden.

Helt enkelt vad jag tycker om mig själv... utan att behöva bli bekräftad av andra... även om det är väldigt trevligt ibland... och just nu är jag en helt OK gammal käring, som sitter här i en luggsliten leopardmorgonrock och fryser om fötterna. :-)

Nä, nu ska jag sluta att tänka och sjunka ner framför TV:n med en mugg kaffe och glo lite på sluttampen av OS.

Over and out/Mamselamsen

2 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Att inte ha någon självkänsla är ett rent helsicke. :( Fy sjutton vad jobbigt det är.

8:44 em  
Blogger Meeri tycker...

Dålig självkänsla är en riktig folksjukdom! Och ja.. självförtroende är tron på ens kapacitet. Självkänsla är hur jag känner inför mig själv när alla vännerna gått hem. Trots att hon är en klyscha numera är Mia Törnbloms böcker bra och där finns fina tips :)

12:13 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka