.

Mamselamsen

lördag, juli 19, 2008

Oj, vilken skillnad på min blogg.

När jag för över fyra år sedan började skriva i Bloggform, var det mycket "gulligull"... och alla älskade det... oj vad många tusentals läsare jag hade då.

Men faktum är, att det jag visade då, vara bara en pytteliten bit av mig... den roliga och fåfänga.

Men sen hade jag inte lust med det längre och började bli ganska "bitchig" ibland... och det är nog en mer sann bild av mig. Samtidigt slutade jag jaga läsare... började kännas väldigt ointressant. (Finns många enkla knep på hur man får upp sitt läsarantal.) Så nu sitter jag här och skriver exakt det jag vill... och nöjer mig med att flera tusentals har sjunkit till ett enkelt tusental.

Har faktiskt sett en liknande utveckling av bloggen hos Maleandro. :-) Eller vad säger du Alex?

Så.... det här är det riktiga jag... take it or leave it! (För jag skiter i vilket.)


Over and out/Mamselamsen, som nu ska ta ut dagens V75:a

13 Kommentarer:

Blogger Bantartant tycker...

Tusental:-) Jag är superglad om jag får ett tiotal om dagen!! Men jag skiter också i vilket för jag skriver vad jag vill, för den som vill. Även om jag inte är riktigt lika "bitchig" i bloggen som i verkligheten. Men det skiter jag också i:-D.
Fortsätt du... som du vill.... när du vill....för annars så blir det ju osant på nåt sätt...

11:36 fm  
Blogger @enga tycker...

Jag gillar din blogg - till stor del för att du ÄR lite bitchig ibland! :-) Brukar titta in här då och då. Fortsätt så här, det är bra!

11:37 fm  
Blogger Cicki tycker...

Det är klart att man ska vara sig själv. För min del har det blivit så att ju äldre jag blivit ju mer vågar jag vara mig själv. Det är som du säger "take it or leave it". Nu kanske jag inte visar upp hela mitt register i bloggen men det har inte att göra med om folk vill läsa mig eller inte. Jag har valt att inte vara fullt så privat helt enkelt.

Själv uppskattar jag din blogg just för att du skriver som du gör. Det är raka puckar och sånt gillar jag. Så mig blir du inte av med som läsare även om jag inte kommenterar allt.....:-)

1:07 em  
Anonymous Anonym tycker...

jag har ju nyss hittat hit ;) och gilar din blogg massor //Monica

1:09 em  
Anonymous Anonym tycker...

Hahaha. "ett tusental". :)

Själv har jag en riktigt BRA dag kanske högst 50, men jag är nöjd ändå. För precis som du så skriver jag vad jag vill - men samtidigt kan man ju inte sticka under stol med att man samtidigt skriver för en läsare... så lite "anpassat" blir det ju.

Och jag är så glad bara NÅGON läser mina små ord och tankar. Spelar ingen roll om det är en eller tusen.

Jag är så himla glad att du bloggar, det var ju ett tag du funderade på att inte göra det och gjorde ett litet uppehåll... Usch - det var inget kul! :) Mycket roligare nu!

Och du är bitchig på ett bra sätt - som får en att tänka efter, inte "Linda Skugge"-bitchig som bara var ute efter att provocera och sedan "gråta ut" i pressen om hur många taskiga kommentarer hon fick. "Som man sår får man skörda" liksom...

1:32 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag har läst dig i flera år och fastnade för att du är så befriande ointresserad av att vara andra till lags. Fortsätt att vara ditt bitchiga jag :)
Skugge klarar jag inte av, för hon är så fruktansvärt ego. Det är bara jag, jag, jag hela tiden.
Då finns det så många andra härliga, bitchiga bloggar att läsa!

Min dotter (17½) är en flitig läsare av Kenza, men själv har jag svårt för allt modetjafs.

hoppas att du vinner några kulor på travet!

2:32 em  
Blogger MB tycker...

Visst håller jag med dig, men det visste du ju redan ;-)

Men jag tror också att det man skriver kan upplevas som hårdare eller mer ”bitchigt” än när man säger det eftersom man inte har ngt kroppspråk att läsa av när man läser en text.

Och givetvis motsatsen med då man kanske skriver för många ord runtomkring för att fylla ut, när man i verkligheten bara hade sagt ”fuck off”

Förstår du hur jag menar? En person som är duktig på att uttrycka sig skriftligt drar ner på de skrivna orden medan den som inte är lika duktig fyller ut och förlorar därmed pointen ibland.

För att inte tala om min favorit, den tredje varianten, alla som ordbajsar för att dölja det de säger, dvs alla politikerbloggar som tror att folk inte är kapabla att förstå ;-)

3:40 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag fortsätter alltså på som vanligt. :-)

Maleandro: Fattar precis. :-)

7:01 em  
Anonymous Anonym tycker...

Nu har jag ju inte följt med från första början, men jag har svårt att föreställa mig dig "gullig"! Skriv precis som du gör nu, det är så himla bra...
Själv har jag ingen aning om hur många som hälsar på hos mig, och inte vet jag hur jag skulle få reda på det heller. Men det är, som alla andra också påpekar, ganska ointressant. Fast det är kul md kommentarer!

9:21 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Malou: Jo, jag var rätt tillrättalagd då. Jag skiter också i hur många läsare jag har.... men det är väldigt roligt att se var de kommer ifrån. Framför allt företag, riksdagen, kommuner och sånt.

10:20 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Malou: För att sen inte tala om de från regeringskansliet. Jag tror de avlyssnar min blogg. :-D

10:20 em  
Blogger Ilva tycker...

ja ok men du kunde ju blogga lite mer om din skapande matlagning, den var ju knappast anpassad eller? saknar den...

9:56 fm  
Blogger hanna tycker...

Haha, känner igen det där. Jag är en av dom som trillade bort ett tag, men så kom jag att tänka på dig i dag när jag stod och lagade mat och min stroganoff såg ut som en spya. Minns en bild du publicerade en gång i tiden på en maträtt som såg ungefär likadan ut :D

Så nu är jag här igen! Hoppas allt är fint! :D

8:58 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka