.

Mamselamsen

onsdag, april 09, 2008

Metrobloggen! UPPDATERAD!

Jag skrev i mitt näst sista inlägg på Metrobloggen om att det inte går att pinga på nyligen.se... för det ska ske automatiskt via Metro. Jag sökte på min Metroblogg där.... fanns inte.... och skrev om det. Innan jag skrev om det på bloggen mailade jag dem och fick ett svar typ: Jo då... nyligen/ knuff. Och som sagt, jag gjorde ett inlägg och fick direkt kommentarer... asch, jag kopierar in hela konversationen.... fast den allra första och rätt sura kommentaren från dem, togs bort.

Metrobloggen: Jag FINNS inte om man söker på Mamselamsen på varken nyligen.se eller på knuff.se
Skrivet av
Mamselamsen

Hoppsan... vart tog kommentaren från Metrobloggen vägen?
Skrivet av
Mamselamsen 2008-04-09 kl 18:27

Följ min länk och du ser att du finns, inga konstigheter http://knuff.se/q/mamselamsen
Skrivet av
Metrobloggen 2008-04-09 kl 18:30

Metrobloggen: Testa nyligen.se.... den känns viktigare. Jag hittar inte mig själv, med DENNA bloggen
Skrivet av
Mamselamsen 2008-04-09 kl 18:39

Metrobloggen: Sååååå..... finns jag där med min Metroblogg?
Skrivet av
Mamselamsen 2008-04-09 kl 19:15

Som sagt.... den första kommentaren tog de bort... och svaret på den sista frågan har jag inte fått. Och faktum.... vem är intresserad av att ligga nånstans långt inne på knuff.se.... endast.

Jag letade även igenom det 15 största bloggarna på Metrobloggen.... och hittade inte någon av dem på nyligen.se.

Någonting känns jäkligt skumt.

Lova mig, att nästa gång jag får för mig sådana här dumheter som att börja blogga någon annanstans.... HINDRA MIG!

Over and out/Mamselamsen

Uppdaterad.

Hoppsan... nu finns första kommentaren där igen.

Du pingas automatiskt till nyligen/knuff.se . Detta har vi berättat för dig mailledes. Maila gärna igen om du inte förstår hur det går till.

Alltså inte till nyligen.se.... det är en jäkla skillnad!

16 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Hindra dig? Hur? Får vi fria händer? ;)

9:50 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Japp..... bind mig! :-)

9:55 em  
Anonymous Anonym tycker...

Men herregud va skönt att du är tillbaka efter prasslet med metro, jag avskyr reklam som snurrar och blinkar och bär sig åt. Det är så lungt och fint här på din gamla sida.

10:25 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ja..... skönt att vara hemma igen.

10:37 em  
Anonymous Anonym tycker...

Du är med på Nyligen, http://nyligen.se/blogg/ne88o1

Men Metrobloggens pingare säger att din blogg heter "IDOL... 21 dagar kvar!"

10:43 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

anonym: Hur knäppt är inte det?

11:07 em  
Blogger Gagga tycker...

Jag upprepar min kommentar några inlägg ner, där skrev jag:

"Men vad har det nu tagit åt dig!?!? Jag vill ha dig kvar HÄÄÄÄÄR ju o egentligen allra helst i den gamla fula prickiga versionen :)"

Visste väl att du skulle komma tillbaka. Hehe!!!

11:11 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

gagga: Fast prickig återgår jag nog inte till.

11:18 em  
Blogger PGW tycker...

Jomen jag saknar den prickiga :-)

men hur är det med nyligen.se egentligen, jag tycker den verkar mattas av ..?

6:40 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

PGW: Många har nog gjort som jag gjort.... MÅNGA gånger. Slutat blogga.

Eller menar du något annat?

7:28 fm  
Blogger PGW tycker...

Ja jag tänkte på att nyligen inte är bloggvärldens centrum längre liksom. Känns som att det finns andra vägar att hitta nya bloggar nu?

7:33 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

pgw: Hur?

10:44 fm  
Blogger PGW tycker...

Kanske bara jag som hittat bloggar som inte finns på nyligen?

12:11 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

PGW: HUR???? Jag vill ju också.

6:01 em  
Blogger PGW tycker...

Oj jag vet inte ens längre. Via andra bloggar mestadels. Tips från kompisar. Länkar från andra obskyra sidor ...

Eller så är det bara jag som tror att nyligen.se inte är lika poppis längre för att jag kör RSS. I min lilla värld är jag sist med allt verkar det som så jag inbillar mig att jag är den sista som kom på det. Och tyvärr tyvärr nyligen, det rationaliserade liksom bort er en hel del.

7:37 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag är ju så galet gammal.... RSS???

11:10 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka