.

Mamselamsen

onsdag, april 02, 2008

Bästa sättet att somna om.

Jag tillhör de människor som vaknar till liv en fyra-fem gånger per natt.... fråga mig inte varför... kan bero på att jag inte har några gardiner i mitt sovrum. Men det är inget som stör mig.

Jag läser om alla goda råd i Aftonbladet och de funkar säkert på en del.

På mig funkar bara en sak.

CD-böcker!

Varje kväll när jag går och lägger mig sätter jag på en CD-bok. Just nu håller jag på med "Diagnos mord" av Peter Gissy. Jag började på den för två veckor sedan och håller fortfarande på med första skivan.

När jag vaknar på natten sträcker jag bara ut armen och knäpper på.... försöker hitta var jag var innan jag somnade.... efter två minuter har jag somnat igen.... och så där håller jag på. Jag ska vara väldigt glad om jag har kommit igenom denna boken till jul.

Så för att jag ska sova gott, behöver jag mord... gärna blodiga mord. Tyvärr kan jag inte påstå att jag har speciellt mycket hum om handlingen när jag är klar... men som "sömnpiller" är CD-böcker överlägset bäst.

Supersömnpillret är böcker av HåkanNesser... där han läser själv. Somnar man inte på två minuter av hans sövande och malande röst... ja, då vet jag inte vad.

Over and out/Mamselamsen

6 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Exakt så har jag hos mig. Jag har harvat med kapitel 9 i flera veckor nu. Bästa sömnmedlet :)

9:07 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Jag är precis likadan, CD-böcker går varje kväll här hemma när det är sängdags

9:45 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Katja: Hihi... fast man ger ju inte författaren mycket credit... jag fattar inte mycket av boken när jag väl kommit igenom den.

Lilith: Visst är det bra!

10:02 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Låter Intressant. Har alldrig ens tänkt på tanken. Jag själv brukar lyssna på blandning av klassisk musik. Det funkar... Ibland

7:49 em  
Anonymous Anonym tycker...

Provat, tack det funkar. TACKSAM Piperulle DINA råd är goda handkrämen Neutrogna var till belåtenhet. Må som bäst.

10:40 em  
Blogger Tutte i blåbärsskogen tycker...

Piperulle: Så vansinnigt bra. Hoppas du får många nätters god sömn.

/Mamselamsen

1:52 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka