.

Mamselamsen

torsdag, april 10, 2008

I all hast.

Har lite bråttom... ska iväg och kolla på en "grej".... en livsomvälvande grej... liksom.

Men det snackas ju så mycket om att man ska dra ner/sluta äta torsk och jag fick lite huvudbry.

Jag älskar ju torsk!

Men igår hittade jag ett fantastiskt alternativ..... och billigt!

Pangasiusfilé... hajmal!

Mindre än torsk, men lika vit och lika god.... och den fanns på COOP för 49 kr/kg.

Det var grejor det.

Over and out/Mamselamsen, inte riktigt vaken än.

4 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Pangasius är jättegod, min nya favoritfisk!
Om du har nå'n CityGross i närheten så brukar de ha bra priser på den också...
*~*Välkommen tillbaka*~* Jag gillar inte alls Metrobloggar...

10:06 fm  
Blogger Malin tycker...

Vet att väldigt många butiker(i sthlm iaf) säljer odlad torsk. Oftast i manuella fiskdisken. Så man behöver inte ge upp det helt!

10:25 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Har du/ni inte provat HOKI? Den är jättegod, väldigt fin i köttet(som är riktigt vitt). Det är inget större fel på Pollock heller, men den är rätt så lös i köttet.

4:50 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Oj.. vad många tips.... tack! Jag älskar nämligen fisk.... vid sidan om lycklingfilé och en och annan fredagsoxfilé.

6:00 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka