.

Mamselamsen

fredag, april 25, 2008

F R E D A G !

Jag röker.... pimplar "bubbel"... Skapar...... och röööööööker!

Det blir lite sånt här.
Mat2
Och sånt här.
Mat1
Och sånt här.
Mat3
Vi kunde inte enas om vilken potatis vi skulle ha, så Stephan får Provencalepotatis och jag Dubbelbakad potatis. Sen lutar det åt Fläskfilé med tomat- och basilikasås. Samt vår favorit, grön sparris som steks ihop med bacon.

Massor med GI och enorma mängder kolhydrater... och massors massors med fett.

Skål på Er och ha en trevlig fredag.

Over and out/Mamselamsen, som skålar och blossar till alla i hela Sverige... asch.. WTF... hela världen.

10 Kommentarer:

Blogger Lilla B tycker...

Vad är dubbelbakad potatis?
Jag funderade på om den bara var kvarglömd i ugnen och stått dubbelt så länge. Men drar nog slutsatsen att det rör sig om något mera kulinariskt än så.
Men vad?

6:12 em  
Blogger Tutte i blåbärsskogen tycker...

Nej då... det är skitgott. Först bakar man potatisen.... sen gröper man ur den och blandar med en liten skvätt grädde och en sjuhelsikes massa Västerbottenost. Blanda... stoppa tillbaka i potatisen... några extra skivor med västerbotten på toppen... och sen in i ugnen!

Jäklar... nu är jag hungrig!

Mamselamsen

6:22 em  
Blogger Cicki tycker...

Det lät ju himmelskt gott med massor av grädde och ost och annat smaskens. Tänk så god den där ciggen efter maten kommer att vara.....:-)

6:33 em  
Blogger Tutte i blåbärsskogen tycker...

Och lite torkad basilika.... gkömde det!

Mamselamsen

6:47 em  
Blogger Tutte i blåbärsskogen tycker...

Cicki: CiggEN...... cigaretterna!!!

6:48 em  
Blogger Humlan tycker...

Åh, vad jag känner igen mig, den sista dagen som rökare och man röker så att det ska räcka resten av livet...
Men, när jag väl slutade (mha plåster) så gick det lättare än jag hade trott! Hoppas att det blir lika för dig!
I morgon håller jag tummarna för Millan, önskar er bägge lycka till!

7:07 em  
Blogger Lilla B tycker...

Det glömde ju ju att skriva: Så klart jag håller tummarna för Camilla!

7:55 em  
Anonymous Anonym tycker...

Vad har du för kamera? Mobil kanske? Bra bilder.

8:34 em  
Blogger Tutte i blåbärsskogen tycker...

Humlan: Här aär laddat för morgondagen.

Lilla b: Jag ska hälsa henne.

Anonym: En kamera som jag köpte på Wallmart för en spottstyver. En Fujifilm Finepix S700.

/Mamselamsen

9:18 em  
Anonymous Anonym tycker...

Håller tummarna för Camilla imorgon. Det kan bara inte gå annat än bra. Fortsätt att blossa på ... :)

10:30 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka