.

Mamselamsen

tisdag, april 22, 2008

Tur att jag slutar röka på lördag!

Nollvision på rökning.

Kanon!

När vi ändå är i farten, tycker jag att vi ska införa:

- Nollvision på alkohol.... glöm Chablis, Champagne och annat mög.
- Nollvision på chips, godis och andra läskigheter
- Nollvision på pollenallergi... det är ju fan att björkar ska vara så retliga.
- Nollvision på hudcancer.... bort med solen.
- Nollvision på luftföroreningar.... bort med bilar och alla företag med skorsstenar.
- Nollvision på gnälliga grannar... vi slår ihjäl dem.
- Nollvision på mord... vi flyttar.
- Nollvision på "käftande" datorer... vi återgår till penna, papper och kulram.
- Nollvision på fortkörare.... vi ger dem en cykel... utan växlar.
- Nollvision på tights...

Hm.... fast den sista kan jag nog ställa upp... förresten. Faktum är att det borde vara dryga böter på kombinationen tights, klänning/shorts och högklackade skor..

Over and out/Mamselamsen, som jobbar på nollvision av "fjönsiga" inlägg.

4 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Inte dumt alls!

12:24 em  
Anonymous Anonym tycker...

Får du mardrömmar så ring mig! Jag har många goda råd på lut :))

Själv drömde jag att jag hade hela käften full med tända ciggisar och drog djuuupa halsbloss hela natten!
Under flera veckor, dessutom.

/T ss

9:45 em  
Anonymous Anonym tycker...

Har lust att hänga på den där "sluta röka-grejen". Fast jag lovar inget, ska först ha ångest lite till.

10:42 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Tss: Tack!

Anonym: Menar du tightsen? :-)

Gujan: Häng på... vi kan mailkontakt och stötta varandra. :-)

10:12 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka