.

Mamselamsen

måndag, april 21, 2008

Meddelande... meddelande!

I och med att uttagningen till Idol är på lördag i Stockholm.... och vi närstående förmodligen kommer att bli belagda med tystnadsplikt om hon går vidare, har jag bestämt något gruvligt drastiskt.

Jag slutar att röka på lördag morgon.... innan något över huvud taget är klart.

Jäklar.... vad har jag gjort?

I och med att jag skriver det här, vet halva Nybro om det och jag kan inte ens tjuvröka bakom korvmojjen.

Over and out/Mamselamsen, med fyra ciggar i munnen.

12 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Då är det dax att börja tänka på rutinerna nu dårå?

Jag städade hjärndöd hemma de första rastlösa dagarna!


Nu håller vi tummarna på lördag!

2:15 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Cian: Det är nog inte en dag för tidigt att någon börjar "hjärndödstäda" i det här huset. :-)

2:18 em  
Anonymous Anonym tycker...

Hej! Lycka till med rökstoppet, själv slutade jad 1/4 och det går riktigt bra. Har köpt en "plastpinne" på apoteket som man fyller med nikotinampuller. Använder den bara när suget är som värst, med andra ord när jag tar mig ett glas vin eller tre. Jag hade lovat mig själv att aldrig någonsin använda en sån, men fick prova svägerskans en kväll när vi vinade och den funkade riktigt bra. Sen är det ju så klart bäst om man inte använder nåt i stället för, men jag fixar det inte än. Sulle ja sluta utan så skulle jag måsta sluta med helgvinet också, och det vill man ju inte.
Hoppas såklart att det går bra för camilla också, ha det bäst.
Hälsningar från Susanne i Skellefteå

2:30 em  
Blogger Cicki tycker...

Håller verkligen tummarna, både för dig och dottern. Vore kul att få se henne gå vidare. Ang rökstopp har jag valt alternativet att trappa ner. Är nu nere på tre om dagen och väntar på att jag ska komma fram till det slutliga steget med 0 om dagen.

4:24 em  
Blogger dyermaker tycker...

Jag har kontakter i Nybban. Bara så du vet. ;-)

6:25 em  
Anonymous Anonym tycker...

Man är bara röksugen i tio sekunder, så håll ut. Gångerna man blir det minskar i antal för var dag också.
Kääämpa på!
Carina

8:31 em  
Anonymous Anonym tycker...

aj då, varför skulle du avge ett sånt löfte? Lider med dig men lovar att inte gå ut i Nybban och spionera på dig. :-)

9:38 em  
Anonymous Anonym tycker...

Lycka till. Båda två.

9:43 em  
Anonymous Anonym tycker...

Prova akupunktur, och ladda med massa nikotintuggummi. Det hjälpte mig - rökte cirka 30 om dagen - och nu har jag varit före detta rökare i 18 år *stolt*
Lycka till !

9:47 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Dyermaker: Det hade jag väl kunnat ge mig fanken på. =)

Alla Ni andra: Tack! Både Camilla och jag behöver all uppmuntran vi kan få. Här är nu laddat med alla hjälpmedel som finns att tillgå. T.o.m. min "plastcigaretten" ligger redo... dock utan nikotinampull. Känns som om jag mest behöver något att hålla i handen.

11:41 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Visst ja... så retligt... då måste vi ju vänta jättelänge innan vi får veta hur det går för Camilla! Men om hon inte går vidare är det något fel, så det kommer gå bra för henne, och för mamma hennes också. :)

10:37 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Mia: Vi får se... vi får se. *ler finurligt*

11:57 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka