.

Mamselamsen

torsdag, april 17, 2008

Jag hade nog väntat mig något annat.

"Värsta hälsomissarna vi utsätter barn för"

Ett bildspel som i princip bara handlar om vad barn ska äta eller inte äta. Det handlar alltså i slutänden om hur barn.... Gud bevars... inte få bli mulliga.

I min värld trodde jag att bildspelet skulle handla om att inte bråka inför barnen, att de inte sover tillräckligt, stress av för mycket aktiviteter, mobbing, aga, aldrig få uppmuntran, att föräldrar inte pratar med barnen, att barn inte känner sig trygga och harmoniska.

Fast jag kanske är naiv som anser att psykisk hälsa är viktigare än vad ungarna stoppar i munnen. För ett tryggt barn i en hyfsat harmonisk familj, äter som de ska.... i alla fall i min värld.

Over and out/Mamselamsen

3 Kommentarer:

Blogger Lilla B tycker...

Tittade också på bildspelet med precis samma invändningar som du.

11:00 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Lilla b: Alltså... jag fattar inte vad de håller på med.

12:08 em  
Blogger e tycker...

Som småbarnsmamma slängde jag mig över bildspelet och jag håller med. Kände bara eh, jaha. Så jag fortsätter köra med sunt förnuft och hoppas på det bästa.

10:36 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka