.

Mamselamsen

onsdag, april 16, 2008

Darra... IGEN!

Vitaminpiller kan ge cancer!!

- Igår var det vin... idag är det vitaminpiller.
- I förra vecka var vin bra, för att inte få cancer.
- För ett par dagar sedan var det någon form av fett som var gruvligt farligt och gav bröstcancer.
- För några år sedan var det farligt med kokt potatis, chips och bröd.
- Kaffe ökar risken för hjärt-kärlsjukdomar... men galet bra om man inte vill ha tjocktarmscancer.
- Läsk ökar faran för cancer i bukspottskörteln med 90%
- För att inte snacka om oralsex.
- Mobiltelefoner.... de får vi inte glömma.
- Solarier är farliga... ibland... sen är de bra... ibland.
- Tandkräm med Triklosan och halsbränna ökar risken för cancer.
- Rött kött kan öka cancerrisken i tarmarna med 35%.
- Konstgräs kan ge cancer.
- Fluor i dricksvattnet kan ge cancer.
- Cancer av aspartam.

Jag väntar med spänning vad som kommer imorgon.

Det enda jag med säkerhet vet är: Foppatoffeln ... den kan vi lugnt bära vidare... inga cancerrisker där inte! Sorry, Bloggfrossa. :-)

Sammanfattning av detta inlägg: "Vargen kommer... vargen kommer.."

Over and out/Mamselamsen

14 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Ja om man klämmer i sej en burk vitaminer om DAGEN ja..

Vräker man i sej mängder av allting så är ju det mesta onyttigt..

Men det talar de tyst om..bara de får ett bra löp

Däremot så är jag otroligt skeptisk mot aspartam...

Kram på dej

11:37 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Sorry men...

Klippt ur Aftonbladet.

"
Giftigt ämne i Foppatoffeln
Skon kan ge cancer
För två månader sedan förbjöds Foppatofflorna på norska sjukhus – och på sjukhus i Blekinge.

De hade slagit ut apparater och teknik.

Nu kommer larm om att toffeln innehåller ämnen som kan vara cancerframkallande.
"
//Trätofflan

1:16 em  
Blogger Cicki tycker...

Det finns bara en sak som är helt säker: Vi kommer alla att dö förr eller senare. En del förr, en del senare....:-)

2:25 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Cian: Jag undviker också allt med aspartam... särskilt om man har feber... då omvandlas skiten till ett rent gift.

Trätofflan: Aldrig får man då vá riktigt glad. :-)

Cicki: Japp.

4:08 em  
Anonymous Anonym tycker...

Nä, ingen cancer ev Foppatoffeln, men förbud på jukhus för det kan slå ut IVA utrustning....Alltid är det nåt, som sagt!

4:13 em  
Blogger PGW tycker...

Men om man dricker vin ur foppatoffeln medan man pratar i telefon, då kanske det ordnar sig ..?

*tror på kombinationer så det tar ut varandra*

;-)

5:03 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ingela: Puh....

PGW: Kanske provar det ikväll. Jag återkommer.

5:09 em  
Anonymous Anonym tycker...

Tänkte också skriva det där med Foppatoffeln och elektrisk utrustning men det var flera som hann före. Nej, det är synd om mänskligheten. Hur har man egentligen blivit så här pass gammal?

5:15 em  
Blogger dyermaker tycker...

Jag är övertygad om att Foppatoffeln är Satan inkarnerad.

7:46 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Så du säger kanske som en viss Mrs Cohen: "Koffein och aspartam är ett djäviulens påfund".

Åsså Foppatoffeln också. :-)

9:03 em  
Anonymous Anonym tycker...

Tack för länken till vår nyhet om aspartam på Nyfiken vital.

Det är alltid välkommet! När jag får tid, i morgon kanske, ska jag läsa mer på din blogg.

Vi publicerade en annan nyhet om aspartam nyligen. En stor meta-studie som tagit in även icke publicerade studier. Där pekade man på att för mycket aspartam kanske stör hjärnans funktion bl.a. avseende dopamin.

8:26 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Hans: Snacka om att jag aldrig/nästan aldrig skulle få för mig att äta eller dricka något med aspartam.

11:46 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Värt att veta är att denna studier som gjordes så valde man bort 748 studier av 815 som fanns. Frågan vi ska ställa oss är varför valdes de bort? En anledning är att bla i 405 st dog ingen.

Läs mer här:
http://www.lef.org/featured-articles/Rebuttal-to-Allegation-That-Certain-Vitamins-May-Shorten-Lifespan.htm

11:55 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Jo nej precis. Det är svårt att veta riktigt om aspartam är farligt eller inte.

Själv kan jag dock säga att jag inte skulle drömma om att äta eller dricka något med det längre. För mig när jag tittar på vad det bryts ner till och vilka jämnviktsförhållanden som det inte verkar orimligt att det kan förskjuta i hjärnan känner jag att det inte är en risk, om än att liten, för mig att ta. Särskilt som jag upplever att åtminstone mer av aspartam drycker påverkar mitt humör negativt liksom koncentrationsförmåga.

2:48 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka