.

Mamselamsen

tisdag, april 15, 2008

Jag instämmer med många andra bloggar.

Nu räcker det med allt grävandes och "gottandes" i tidningarna, i allt som har med Engla och hennes mördare att göra.

Jag ser på rubrikerna... typ: "Hur kommer det sig att han blev en mördare."... "Här hittades Engla".

Alltså.. jag skiter fullständigt i det.... det är förskräckligt som det är, utan att vi alla ska bli dreglande hyenor.

Jag pratade med Millan förut och vi undrade båda om detta att folk... 200.000 är det väl... som tänt ett virtuellt ljus på en kvällstidning.

Skulle lika många människor tända ett ljus idag för alla barn som dör av Aids i Afrika?

Jag tänder mitt ljus ikväll igen... och jag tänder det för alla i nöd... och för egen tid att reflektera över tillvaron.

Vi borde alla tända ett ljus emellanåt.

Over and out/Mamselamsen

5 Kommentarer:

Blogger gujan tycker...

Oj, här skulle mitt inlägg hamnat. Inte lätt det här ....

5:15 em  
Anonymous Anonym tycker...

Håller med det till 100%. Det evinnerliga grottandet och löpsedel på löpsedel med allt snaskigare rubriker. Ge inte den vidriga människan mer uppmärksamhet! Fäll honom, lås in honom och låt honom aldrig mer komma ut!

9:00 em  
Anonymous Anonym tycker...

Håller med dej.
Luftade mina tankar på jobbet, de tyckte jag var hemsk..?

Lotta

9:24 em  
Anonymous Anonym tycker...

Visst grottar de sig på löpsedlarna, men läser man vissa bloggar, så tjatas det minsann också.

Fast i bloggvärlden får man ju då snarare uppfattningen om att "någon" ännu en gång använder ett oskyldigt barn till att skaffa sig uppmärksamhet och några klappar extra på ryggen. Vilket är ännu värre.

9:19 fm  
Anonymous Anonym tycker...

håller med! riktigt äckligt var det ocklå efter Arboga där det skulle säljas tidningar på mammans vetande eller icke vetande om sina barns död..respektlöst.

8:54 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka