.

Mamselamsen

tisdag, april 15, 2008

Ett "tänke-till".

Jag tände igår ett ljus för Engla och alla andra som jag tyckte behövde en extra tanke.

Men visst är det konstigt... rent förskräckligt egentligen, att det måste till mord på barn... vi ska inte förglömma barnen i Arboga, för att människor i Sverige ska stanna upp och verkligen tänka till.

Jag tände ljuset i fönstret igår... satte jag mig ner och tänkte på alla jag älskar och livet i allmänhet. En stund av komtemplation.

När jag sedan reste mig upp, frågade jag mig själv varför jag inte gör det varje kväll. Det var ju tio väldigt rofyllda minuter.

Så, jag kommer att tända ett ljus även ikväll.... ett ljus till alla som går förbi och behöver ett ljus i mörkret... ett ljus där jag stannar upp och reflekterar över saker som jag inte tar mig tid till annars... saker som oftast tas för givet.

Over and out/Mamselamsen

2 Kommentarer:

Blogger Mys liv och hem tycker...

ja vad kan man säga?Det finns lidande överallt och alla har sin ryggsäck...

10:38 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Mys: Exakt!!! Alla bär vi på någon form av ryggsäck. Även jag... fast jag jobbar på den. :-)

10:49 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka