.

Mamselamsen

tisdag, april 15, 2008

Sen när blev det befogat att slicka mig i ansiktet?

Träffade lite människor igår och döm till min fasa, när de skulle börja kindpussas. Fy f*n vad jag avskyr människor som är främlingar och som i princip propsar på att slicka mig i ansiktet.

Det tror väl fasen att vinterkräksjukan och andra läskigheter sprids som löpeldar.

Igår blev jag så paff så jag inte hann reagera... men hade jag varit lite snabb, hade jag manhaftigt sträckt fram handen (vilket förmodligen hade knockat dem i solarplexus) innan de i princip kastade sig om halsen på mig.

Over and out/Mamselamsen, inte mycket för fjantigheter.

11 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Jamen äntligen nån som tycker som jag. Det där förbannade omfamnandet med kreti och pleti. Jag kramar och pussar dom jag tycker om, punkt!

9:11 em  
Blogger Tutte i blåbärsskogen tycker...

mama-b; Eaxaktamento!

9:18 em  
Anonymous Anonym tycker...

Efter över 20 års umgänge med latinamerikaner börjar jag bli van...
Nej, nu ljuger jag, jag gillar kindpussande mycket mer än bara ett handslag; och det är ju inte frågan om sugfisk-pussar iallafall... :)

9:59 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ninnibeth: Njä.... gillar det inte... främmande människor gör intrång på mitt revir.

10:31 em  
Anonymous Anonym tycker...

Det eviga pussandet hör inte hemma i Svedala.Var gift med en Fransman i tolv år .Barnen ut pussa farmor barnen in pussa Farmor .Så alla andra tanter och farbröder som skulle slickas.Vande mig aldrig.Ha det så bra utan puss.

12:12 fm  
Blogger Lilla B tycker...

Skönt att höra några fler som inte gillar det sättet att hälsa. Jag kör alltid fram krattan - tycker att det är rent obehagligt med kindpuss och kram.

7:04 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Det kanske var en "pip-och-slick-kärring"? :)

10:08 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag tycker det är lite läskigt med detta pussande... känns lite som att "Judaskyssas". Nä, ett rejält handslag ska det vara mellan människor som inte känner varandra.

Cina: =) Det var karlar också

10:45 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Jag vill själv avgöra vem jag ska krama och pussa, det är sällan någon utanför familjen. Nej, höj statusen på det gamla hederliga handslaget. Tänk vilka möten som har börjat med två händer och en blick ur vackra ögon... Men ur smittsynpunkt är det väl heller ingen höjdare, man kanske ska hålla sig till en vinkning?
Systeryster

1:00 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Systeryster: Ett handlasg verkar mer ejält! Fast hellre bacillusker på händerna än i ansiktet.

4:28 em  
Anonymous Anonym tycker...

Man behöver inte åka så långt förrän pussandet
börjar. Jag bor i Berlin och trodde väl aldrig att de strikta tyskarna skulle tycka så mycket om att pussas på kind. Jag gillar det inte heller. Det känns så ....falskt.. Jag håller med om att man pussar och kramar de man känner och tycker om. Jag har frågat runt lite här och de säger att det är mer intimt att bara ge en kram än pussandet. Khä. Hur kan det vara det? Jag har fortfarande inte vant mig efter mer än tre år. Synd att det börjar komma till Sverige nu. Jag trodde att det fortfarande fans en säker plats på jorden ;)

6:27 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka