.

Mamselamsen

onsdag, april 23, 2008

Pojke = fet mat. Flicka = smalmat.

Ja, det är vad jag läser i DN.

Mm... vill ha en son ska man äta riktigt energirik mat, före och under graviditeten

Det förklarar en hel del.... jag var en smal speta innan jag blev med barn. Jag gick bara upp tolv kilo vid varje graviditet... och så har jag två tjejer också. Tack o lov! (Redan som tolvåring bestämde jag att jag vill ha två tjejer)

Fast!

Jag trodde i min enfald att det hade med överlevnaden och hastigheten hos spermierna som avgjorde saken. "Killspermier" var snabbare, men levde inte så länge. "Tjejspermier" var lite långsammare... men levde längre än killarna.

Så ville man ha en pöjk, skulle man göka ofta.... så de hann före "tjejerna" till målet. Och tjejerna... mer sällan.... så "tjejspermierna" i sakta mak kunde simma förbi alla döda "killar".
Sper1
Så med tanke på att jag/vi har två tjejer..... känns det hela smått tragiskt.

Men å andra sidan... när jag tänker tillbaka på Stephans och mitt energiska liv som 20-åringar.... är det nog också bara en skröna.

:-)

Over na dout/Mamselamsen

2 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Ni fick åtminstone två. Pappa och mamma hann bara med en... LOL! Fast de skilde sig ju förstås redan när jag var två år... men ändå!

10:33 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

mia: Med tanke på att TVÅ läkare konstaterade att både Stephan och jag var sterila.... är Jessica och Camilla ett Herrans under.

Eller så hade läkarna helt enkelt FEL!

11:51 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka