.

Mamselamsen

lördag, februari 09, 2008

Sammanfattning "Schlagerfestivalen",

- Vad fasen gjorde E-Type där? "Pudlarna" hade varit miljarder gånger bättre utan honom.
- Killen från Färöarna.... påminde inte hans låt från något ur "Les parapluies de Cherbourg"?
- Suzzie Tappers låt berörde mig verkligen.... men jag vet inte varför. Var det för att låten var bra eller var det för att jag tyckte synd om henne för att hon är sjuk?
- Ärligt talat... var inte Christer Sjögrens låt och framträdande ett stort skämt? Snälla..... säg att det var ett skämt! Det var t.o.m. värre än när Carola hade en massa blå flaggor på scenen.... och då är det ILLA!

Over and out/Mamselamsen

10 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Hela arrangemanget är ett stort skämt, låg nivå på det mesta, framförallt på utljudet. Vill minnas att Sillén försökte bortförklara detta förra året med att "folk" inte vet hur de ska ställa in ljudet på sina tv:s...vilket skämt!
Bra ljud har inget med konsumentapparatur att göra, det är ljudteknikerns jobb, att fixa ett bra utljud, som passar vilken apparat som helst, gammal som modern, det borde han ha kunskap om, ljudet som går ut är nivån på den initiala tekniken och inget annat.

9:55 em  
Blogger SixesAndSevens tycker...

precis. e-type är säkert snäll som en ko, men sjunga kan han INTE.

10:38 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Princepessa: Exakt.... och att de t.o.m. kan fixa en del falska toner via apparaturen

Sixesandsevens: Förmodligen är han dösnäll, fast ikväll kändes han som en blyg elefant bland de riktiga rockkillarna.

10:43 em  
Anonymous Anonym tycker...

Hahahahahahha. Han var ett skämt. Totalt. Jag kan inte sluta skratta...

1:00 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Ja, det är ett skämt. Ett stort sådant. *jag nyper mig i kinden*
och inser att det nog inte var ett skämt. :-(
Fattar inte hur han kunde gå vidare. Gulp.

Härliga kommentarer förresten. :-)

1:45 fm  
Blogger Gagga tycker...

Sämsta på år o dag. Allt var skit. Så besviken, jag som har längtat till det här. Nästa lördag ska jag på fest o slipper se.

11:19 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Maria och Nina: Det MÅSTE ha varit ett skämt... typ när Israel vann med "Uppaupple".


Gagga: Japp. jag hade turen att jag hade lite annat att göra emellanåt, så därför kunde jag inte skriva vad jag tyckte om alla låtarna.

11:27 fm  
Blogger Tutte i blåbärsskogen tycker...

Rättning! Uppaulle....ska det ju vara.

/Mamselamsen

12:50 em  
Anonymous Anonym tycker...

Åh, jag är såå glad att jag inte tittade! Räcker att få eländet kastat i ansiktet så fort man slår upp en tidning...

7:53 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Gammelmamman: Det ska du vara glad över. Men du kan ge dig på att jag kommer att sitta klistrad även nästa helg, som den masoschist jag är.... för det är väl inte då Carola ska sjunga va? Är det det.... då ska jag soretera mina knappar i färg- och storleksform istället.

10:17 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka