.

Mamselamsen

onsdag, januari 30, 2008

Nu har jag riktigt dålig samvete.

Jag läser i Aftonbladet att lightläsk kanske kan skada miljön. OK... det har jag inte så himla dåligt samvete över, för det är ganska sällan jag dricker sådan läsk.

Men!

Jag tänker på det jag skrev igårkväll.... att jag dricker en massa dyra kolsyrebubblor för att i nästa sekund rapa upp allihop.

Om man betänker att kolsyra ihop med vatten har den kemiska formeln H2CO3.... borde det rent logiskt.... om man tar bort vattnet H2O..... bli ren koldioxid kvar. Koldioxid som jag på rent nöje rapar ur mig som en hel karl.... rakt ut i luften!

Stryk skulle jag ha..... sannerligen!

Over and out/Mamselamsen, som fiser en massa växthusgaser också.

11 Kommentarer:

Blogger Hilda tycker...

Ja usch och fy. Skam!!! ;)

11:55 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Jag som var så nöjd med att jag slutat KÖPA bubbelvatten o tillverkar själv. Vilket dråpslag för miljön det blev nurå...:)"Morskan" från jobbet idag!

12:46 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag tror ändå att du är en sann miljövän eftersom du själv går på biobränsle. (Det är nämligen inte många människor som äter fossila bränslen.) Så du kan fortsätta att andas lugnt, koldioxiden som kommer ut är av biologiskt ursprung :-)

1:10 em  
Anonymous Anonym tycker...

Det är bara att fortsätta rapa av välmåga. SKÅL!
T ss

1:14 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Markus: Puh.... :-)

Syrran! Va? Dricker du sprit på blanka dagen?

1:36 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Morskan: Läs vad Markus har skrivit... vi kan andas ut. :-)

1:36 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag personligen tycker att global warming hysterin gått lite till överdrift. Vad blir nästa kortlivade "viktigaste frågan någonsin"? För ett år sen var det hur hemskt ojämlikt vårt samhälle är, innan dess var det fågelinfluensa och SARS. Alltid är det något man kan vara jätterädd för.

Ändå kan jag inte låta bli att fråga Markus, vad gör det för skillnad om koldioxiden har biologiskt ursprung? Även fossila bränslen har "biologiskt ursprung". Och hur vet du förresten hur koldioxiden i Sodastreamern framställts? Är patronerna tillverkade i Sverige, eller har dom också fraktats runt jorden några varv innan Svenskarna kan få låtsas påverka klimatet genom att tillverka eget mineralvatten?

9:56 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Los Angeles: Hoppas du läste in ironin i mitt inlägg.

10:29 em  
Anonymous Anonym tycker...

Va! Var du inte dödligt allvarlig!!?

11:16 em  
Anonymous Anonym tycker...

Mamselamsen: Har läst Markus kommntar. Vilken sabla tur alltså! :) "Morskan"

11:23 em  
Blogger Tutte i blåbärsskogen tycker...

Lps Angeles: Joo..... alltid! :-)

Morskan: Japp.... så nu rapar vi vidare.

/Mamselamsen

8:32 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka