.

Mamselamsen

måndag, januari 28, 2008

När jag ändå håller på att skriva en massa tråkiga inlägg om pensionssparande... kan jag lika gärna fortsätta.

Inte jättemånga unga idag pensionssparar (och då snackar jag eget sparande). Det kan bero på att det inte är särskilt sexigt att planera för sin "ålderdom".

Men en sak är säker.... med bara drygt en handfull år kvar till pension.... ter sig pensionssparandet för mig bara sexigare och sexigare för varje dag som går.

Det är väl konstigt. :-)

Over and out/Mamselamsen.

5 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Kommer ihåg när jag började pensionspara..
Jag var 20 och när jag berättade för pappa så började han nästan gråta av stolthet..(ekonom som han är)

Nu är jag 33 och kan gå i pension samtidigt som kära maken som är 10 år äldre..Känns bra :)

12:54 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Kanon! Det är redan med dig. :-)

12:57 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Alltså... jag menade att det var Reda med dig.

12:57 em  
Blogger PGW tycker...

Ja det känns fjärran, men nog sjutton är det nödvändigt. Jag bara undrar hur det kommer göra om alla regler sjuttielva gånger innan jag nått pensionsålder. Jag får en känsla av att hur jag än sparar kommer jag bli blåst och varsågod att jobba till åttio och sedan har vi en trevlig ättestupa som väntar. Tjo.

*dessillusionerad måndag*

1:00 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

PGW: Jag sparar på egen hand och efter eget huvud.... inte via något institut där man binder pengarna i "100 år". För där kan de ändra reglerna hur de vill. Samt att har man inte en massa marginalskatt nu, är ett sånt pensionssparande en ren och skär förlust.

1:19 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka