.

Mamselamsen

måndag, januari 28, 2008

Jag var på banken i förra veckan.....

för att diskutera vad jag ska göra med mina surt och privat hopsparade pensionspengar, som jag hade i fonder fram till i höstas. Inga miljoner... men ändock ett litet tillskott den dagen jag går i pension.

Hon tyckte att det var köpläge på fonder nu! (I början av förra veckan alltså)

Men jag vägrade..... och se.... börsen rasar även idag.

Jag väntar tills den 10-15 mars.... då jäklar ska jag bl.a. köpa HM. Inte för jag vet hur det går för dem, men jag har lite tankar om konjunktur och så. Konjunkturen går ner, men folk kommer ändå inte att sluta köpa kläder.... de har kanske inte råd att köpa så dyra kläder..... och går därmed till HM.

Eller är jag ute och cyklar?

DN och E24

Over and out/Mamselamsen

5 Kommentarer:

Blogger Mildamakter tycker...

Du brukar ju ha rätt när det gäller sånt här, så varför skulle du inte ha rätt även framöver? ;o)

3:59 em  
Anonymous Anonym tycker...

Vänta minst 3-6 månader om inte mer, det är köparens marknad nu.
raset 2000-2001 varade i 3 år...

4:39 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Mildamakter: Ibland tvivlar jag.

Anonym: Jag kommer ihåg.... jösses!Den 7:e mars började det. Fast det är köpa som jag funderar på. Pensionspengarna sitter just nu på ett Framtidskonto med 4% ränta. Köpa kommer jag att göra... i mars. Men verkar HM som en vettig tanke?

6:34 em  
Anonymous Anonym tycker...

Not half !!

8:02 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Tack! Då kanske jag ska börjar tänka i HELT nya banor.... andra än värdepapper.

9:27 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka