.

Mamselamsen

tisdag, januari 29, 2008

Innan jag sätter mig i bilen.

Jag kom att tänka på det jag skrev om igår .... det om att vara övervakad och registrerad. Många som är inne här och läser emellanåt.... och som inte vet hur en räknare funkar... kanske inte tänker på.... jag ser Er!
Räknare
Jag ser hur många som smygsurfar på mina sidor på arbetstid... och var Ni jobbar... jag kan exakt se vad Ni har läst, när och hur länge.

Men eftersom jag är är en riktigt hygglig "storebror" avslöjar jag ju självklart inte det.

Nä, nu gäller halsduk och mössa..... massa grejor på gång.

Bye!

Over and out/Mamselamsen, alltid på G.

9 Kommentarer:

Blogger Lilla Jag tycker...

Visst är det roligt?! Jag älskar att kolla IP-adresserna...

(Fast jag var lite fisig och avslöjade myndigheterna det handlade om...)

11:36 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Hepp här har du en Cecilia som bloggar på arbetstid :)

Vafaaan jag hinner ju aldrig hemma ;)

12:41 em  
Blogger Mildamakter tycker...

Vad är det för räknare du har?...*nyfiken*

4:51 em  
Blogger Tutte i blåbärsskogen tycker...

statcounter

5:51 em  
Anonymous Anonym tycker...

Undrar om "Landstinget" är jag då??? "Morskan" (Fast nu är jag hemma förstås. Det retar mig att jag inte fattar hur amn gör med den där räknaren)

7:36 em  
Blogger Lilla Jag tycker...

Haha, Cian: för mig är det lugnt ;)

8:32 em  
Anonymous Anonym tycker...

jäjä, ingen större fara ändå. Fast lämna inte ut ip-numret om du inte vill avslöja dem, för det är alldeles för lätt att hitta vilken kommun det är och deras IT-avdelning kan ju lätt se vem som var på den siten när klockslaget finns med. ;P

9:24 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Morskan: Börja med att trycka på diagrammet... sen kommer du till en sida med kolumn till vänster. Tryck på Paths så får du upp det jag visade idag. Testa allt i kolumnen.... du kan få fram en massa roliga grejor.

12:10 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Och jag ska aldrig avslöja någon.... trots att ett Ip-nummer syns.

12:11 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka