.

Mamselamsen

onsdag, januari 30, 2008

Gamla käringar SKA inte inbilla sig att de är 26!

Gamla käringar ska inte heller klättra på skrivbordsstolar och skrivbord och med ett ben på var sida om datorn ta ner Adventsstjärnor. Och framför allt ska de inte ha lurviga tofflor på sig när de utan att se sig för kliver ner ner på stolen igen.

Stolar med lurvtofflor på välter nämligen väldigt lätt... och gjorde! Golvet fullkomligt kastade sig över mig.

Jävlar vad jag slog mig!

Så nu ligger jag här i soffan med en mörbultad ändalykt och inväntar två blågröna skinkor.

Käringar är och förblir käringar oavsett vad de inbillar sig. (Känt ordspråk från de Småländska skogarna)

Over and out/Mamselamsen, en idiot.

7 Kommentarer:

Blogger Humlan tycker...

Stackare!
Kanske dags att tänka lite på säkerheten där hemma. Nu behövs ingen barnsäkerhet, nu behövs vildaMams-säkerhet!

4:36 em  
Blogger Hilda tycker...

HM...Håller med ovanstående. Det finnas lite olika säkerhetsateraljer på ikea om jag inte minns helt fel...

4:58 em  
Anonymous Anonym tycker...

hmm med tank på vad du skrev i förra inlägget att du borde få så...... *s*

5:05 em  
Blogger Cicki tycker...

Aj det lät ont. Jag är ständigt livrädd för att ramla. Ändå håller jag på att klättra så där, jag också. Har klarat mig bra hitills. Kan det bero på att jag inte har några lurvtofflor utan stadiga sandaler på mig.

Vill samtidigt tacka för att jag fått le ett antal gånger medan jag läst din blogg. Härmed så länkar jag till dig för det här var kul att läsa.....:-)))

5:47 em  
Blogger malou tycker...

Vänta bara tills du blir ännu äldre...då blir det inte bara blåslagna skinkor, då blir det brutna lårbenshalsar och rollator! Se dig för, människa, du ska hålla i många år - för vem skall sörja för mitt dagliga skratt om du slår ihjäl dig?

7:34 em  
Blogger Tutte i blåbärsskogen tycker...

Ynk ynk..... jag ska ta det det lugnt!

Jag skickar upp Stephan istället! :-)

/Mamselamsen

7:54 em  
Blogger Mildamakter tycker...

Men tös lilla - man ska vara rädd om sig...även om man är en småländsk supermams! ;o)

3:51 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka