.

Mamselamsen

fredag, januari 25, 2008

F R E D A G! !

Och klockan är fem! Skål!

Nu ska här skapas och pimplas.
Middag2
Middag
Middag3
Här vankas idag Kycklingfilé med trattkantarellsås... som även ska få sig en shot konjak. Till det Dubbelbakad potatis.... som är fyllda med lite grädde, timjan och en gräslig massa rivenVästerbottenost. Och så... stekt brysselkål... jäkligt gott.

Den lilla kycklingfilén är till mig, för jag tänker lägga min kulinariska energi på potatisarna, som är en riktig höjdare.

Så nu lämnar jag Er med förhoppning om att Ni får uppleva lika höga gastronomisk höjder som vi här.

Förutom att laga mat svinaktigt god mat är jag även en fena på att skryta hämningslöst.

Over and out/Mamselamsen, hungrig som ett grävling

6 Kommentarer:

Blogger PGW tycker...

Hur dubbelbakar man en potatis? Kan den bli mer än bakad liksom?

5:26 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jo, första bakar man dem... sen tar man ut dem ur ugnen.... gröper ur dem... mosar... och blandar i lite grädde, timjan och osten. Stoppar tillbaka i potatisen... på med många skivor ost och sjusss in i ugnen. Och där stannar de tills de fått färg.

Jäklar vad gott.

5:31 em  
Blogger dyermaker tycker...

Det DÄR ska jag testa imorgon!

För övrigt har du lika sköna fredagar som jag - fast jag dricker hellre ett gott ripasso än bubbel. Men... Fin Fredag är ett begrepp! :)

TREVLIG HELG!

8:06 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

dyeemaker: Jag anser att fredagar ska vara något speciellt.... det är ju HELG!

8:49 em  
Blogger Glas och Klorid tycker...

Blir faktiskt sugen trots att jag lämnat middagsbordet för en stund sen........"En kille i blått"

9:19 em  
Blogger PGW tycker...

Aha! Det lät riktigt gott! Tack för tipset! :-)

11:09 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka