.

Mamselamsen

onsdag, januari 23, 2008

Det hoppar och sprallar i kroppen idag. UPPDATERAD.

Jag tror ta mig tusan att jag redan fått vårkänslor och får verkligen lägga band på mig och inte slita fram alla mina flipflopsare och barbent dra ut på stan.

När jag nu inte kan göra det, så vill jag ju göra något annat för att välkomna de urtidiga vårkänningarna. Jag ska lägga ansiktsmask!

Men!

Jag har bara denna hemma och jag vet inte vad det är. Vågar jag använda den? Jag fick den av Jessica i julklapp och jag minns att hon förklarade vad det var.... men har redan glömt. Är det skäggbortagningsmedel eller ett mirkakelmedel som ska trolla bort rynkor?

Nu är ju jag inte någon fena på japanska, så jag kan ju inte läsa mig till det hela...
DHC
DHC1
men kan någon översätta till mig. Kan Ni inte japanska, så finns det en skvätt "hebreiska" nere i ena hörnet också.

Jag förstår bilderna.... jajamensan det gör jag. Någonting ska sättas fast över överläppen och under underläppen. Men varför?

Jag låter det hoppa och spralla vidare... utan DHC, tills jag får svar på vad det är.

Over and out/Mamselamsen

Uppdaterad.
Jag tror mig nu veta vad det är..... inget skäggborttagningsmedel som Sandra trodde... utan en sådan där gräsligt fenomenalisk mirakelgrej, som kommer att göra mig len som en barnrumpa i ansiktet... i alla fall runt munnen.

Magi alltså!

3 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Hårborttagningsmedel tror jag det är.
Håriga gamla tanter har man ju sett på stan.








Jag sa inte att DU är gammal eller hårig. :)

2:33 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Sandra: PASSA dig! :-)

3:09 em  
Blogger Strumpstickan tycker...

Någon som kan japanska -

http://alltunderhimlen.blogsome.com/

4:08 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka